Mobilioji programėlė

 

Specialiai klausos negalią turintiems asmenims yra sukurta Skubiosios pagalbos tarnybų ryšio numerio 112 mobilioji programėlė. Ji suteikia galimybę susisiekti su Bendruoju pagalbos centru:

  • vaizdo skambučiu;
  • tekstiniu pokalbiu (susirašinėjimu);
  • įprastu balso skambučiu.

Naudodama pasaulinės palydovinės navigacijos sistemos ir kitas telefono jutiklių vietos nustatymo funkcijas, programėlė taip pat gali nustatyti pagalbos prašančio vartotojo buvimo vietą.

Programėlė veikia tik Lietuvos Respublikos teritorijoje. 

 

 

  • Išmaniojo mobiliojo telefono su „Android“ arba „iOS“ operacine sistema;
  • Lietuvos mobiliojo ryšio paslaugų teikėjo SIM kortelės;
  • Interneto ryšio (belaidžio „Wi-Fi“ arba mobiliojo interneto iš mobiliojo ryšio paslaugų teikėjo);
  • Autorizacijos kodo, kurį suteikia Lietuvos kurčiųjų draugija;
  • Atsisiųsti programėlę ir užregistruoti paskyrą.

 

  • Programėlę galima nemokamai atsisiųsti iš „Google Play“ („Android“ įrenginių) arba „App Store“ („iOS“ įrenginių) internetinės mobiliųjų programėlių parduotuvės, į programų paieškos laukelį įvedus „112 Lietuva“.
  • Programėlę reikia įdiegti savo mobiliajame telefone.
  • Atsidarius programėlę mobiliajame telefone, reikia pasirinkti vieną iš 4 kalbų: lietuvių, anglų, rusų arba lenkų.
  • Būtina įvesti Lietuvos kurčiųjų draugijos suteiktą autorizacijos kodą. Neįvedus kodo tolesnė registracija negalima.
  • Reikia perskaityti ir pažymėti, kad susipažinta su programėlės naudojimo taisyklėmis.
  • Reikia užpildyti atsidariusią registracijos formą: nurodyti asmeninę informaciją, gyvenamosios vietos adresą ir kitą papildomą informaciją.
  • Užpildžius registracijos formą, SMS žinute bus gautas 6 skaitmenų registracijos patvirtinimo kodas. Suvedus šį kodą, registracija bus baigta.

Labai svarbu: registracijos arba ryšio su Bendruoju pagalbos centru inicijavimo metu, atsiradus pranešimui dėl mobiliojo telefono buvimo vietos nustatymo įjungimo, būtina įjungti šį funkcionalumą. Neįjungus vietos nustatymo, nebus galima automatiškai nustatyti ir Bendrojo pagalbos centro operatoriui perduoti vartotojo buvimo vietos duomenų, kurie būtini operatyviam ir kokybiškam skubiosios pagalbos tarnybų reagavimui užtikrinti.

 

Registruotiems vartotojams programėlė leidžia susisiekti su Bendruoju pagalbos centru ir išsikviesti skubią pagalbą keliais skirtingais būdais. Pasirinkti vieną iš šių būdų vartotojas gali atsidariusiame pagrindiniame programėlės lange.

  • Pasirinkus vaizdo skambutį, pagalbos prašantis asmuo dvipusiu vaizdo ryšiu sujungiamas su Bendruoju pagalbos centru ir mato ekrane Bendrojo pagalbos centro operatorių ir (ar) gestų kalbos vertėją. Tai sudaro galimybę klausos negalią turintiems asmenimis išsikviesti skubią pagalbą lietuvių gestų kalba. Vaizdo pokalbio metu taip pat galima nusiųsti Bendrojo pagalbos centro operatoriui tekstinį pranešimą.
  • Pasirinkus tekstinį pokalbį (susirašinėjimą), su Bendrojo pagalbos centro operatoriumi galima bendrauti rašant tekstines žinutes. Šis būdas taip pat leidžia išsiųsti Bendrojo pagalbos centro operatoriui realiu laiku padarytą nuotrauką arba paveikslėlį ar vaizdo įrašą iš mobiliojo telefono galerijos.
    Susirašinėjimą gali palengvinti pagalbos išsikvietimo vedlys, kurį galima atidaryti pasirinkus bendravimą atsakant į klausimus. Galimus atsakymo variantus – skubiosios pagalbos tarnybos pasirinkimą ir dažniausiai pasitaikančias situacijas – vedlys vartotojui pateikia paveikslėliais.
  • Pasirinkus balso skambutį, programėlė aktyvuoja įprastą telefono skambutį numeriu 112. Šis būdas gali būti naudingas, jei pagalbą klausos negalią turinčiam asmeniui jo telefonu nori iškviesti šalia esantis girdintis žmogus.
  • Vartotojo patogumui programėlėje yra pateikti ir kiti naudingi telefono numeriai: elektros tinklų, dujų avarinės tarnybos, informacijos ir kiti.

Svarbu įsidėmėti, kad nutrūkus ryšiui ir nebaigus rinkti informacijos Bendrojo pagalbos centro operatorius gali inicijuoti ryšio atnaujinimą vaizdo skambučiu arba tekstiniu pokalbiu (susirašinėjimu).

 

  • Vienu telefono numeriu programėlėje galima užregistruoti tik vieną paskyrą.
  • Registracijos arba ryšio inicijavimo metu būtina suteikti visus prašomus leidimus (t. y. leisti fotografuoti ir filmuoti, leisti daryti garso įrašą, leisti pasiekti įrenginio vietovės informaciją ir kt.).
  • Ryšio metu reikia vadovautis programėlės rekomendacijomis (pvz., jei programėlė rekomenduoja pereiti į tekstinį pokalbį, pereiti).
  • Bendrojo pagalbos centro operatoriui inicijavus ryšio atnaujinimą vaizdo skambučiu arba tekstiniu pokalbiu, būtina į jį atsiliepti.
  • Suklydus ar paaiškėjus, kad pagalbos įvykio vietoje nereikia, būtina apie tai informuoti: skambinant vaizdo skambučiu – palaukti, kol atsilieps operatorius; bendraujant tekstinėmis žinutėmis – parašyti, kad pagalba nereikalinga.
  • Jei programėlė naudojama ne pagal paskirtį, pvz., piktavališkai trukdomas Bendrojo pagalbos centro operatorių darbas, gali būti pritaikytas laikinas programėlės veikimo ribojimas.
  • Piktavališkas elgesys skambinant vaizdo skambučiu arba rašant tekstines žinutes, kai nereikalinga skubi pagalba, užtraukia administracinę arba baudžiamąją atsakomybę.
  • Apie numatomą techninę profilaktiką ir kitus svarbius pasikeitimus vartotojas informuojamas tekstinėmis žinutėmis programėlės pranešimų skiltyje.
  • Pasikeitus asmens duomenims, kurie buvo pateikti registracijos metu, reikia nedelsiant juos atnaujinti programėlės nustatymuose. Už pateiktų duomenų tikslumą atsako pats vartotojas.

 

  • Už programėlės naudojimą ne pagal paskirtį gresia sankcijos

  • Kaip elgtis, kai Jums skambina BPC operatorius? 

 

Atnaujinimo data: 2024-04-08