Vidaus tvarkos taisyklės

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA                                                

Bendrojo pagalbos centro viršininko            

       2016 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 41V-75  

       (Bendrojo pagalbos centro viršininko           

       2024 m. birželio 11 d. įsakymo Nr. 41V-46  

redakcija)                                                     

 

BENDROJO PAGALBOS CENTRO VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bendrojo pagalbos centro vidaus tvarkos taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Bendrojo pagalbos centro (toliau – Centras) pareigūnų, kitų valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo ir poilsio laiką, darbo apmokėjimą, vidaus darbo organizavimo tvarką, pamainos perdavimo, pasikeitimo tvarką ir kitus vidaus tvarkos ypatumus.

2. Šių Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek šių teisinių santykių nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai arba kiti teisės aktai.

3. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Administracijos darbuotojai – darbuotojai, kurių pareigybės įrašytos į Centro administracijos pareigybių sąrašą. Šis sąrašas nustatytas Taisyklių 1 priede.

3.2. Darbuotojai – Centro pareigūnai, kiti valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

3.3. Pamainos darbuotojai – Centro Pajėgų valdymo skyriaus, Klaipėdos ir Vilniaus skyriaus (toliau – teritoriniai skyriai) darbuotojai, nuolat dirbantys pamainomis (suminės darbo laiko apskaitos režimu) darbo ir atostogų grafikuose (toliau – Grafikas), kuriuose numatytos darbo pradžios ir pabaigos valandos ir darbo dienos, nustatytu laiku.

3.4. Pamainos vyresnieji pareigūnai – pagal Grafiką vadovauti pamainai paskirti vyresnieji specialistai, specialistai, o jų nesant kiti pamainos darbuotojai, galintys atlikti šią funkciją, kuri numatyta pareigybių aprašymuose. Prireikus vadovauti pamainai teritorinio skyriaus vadovas gali paskirti ir kitą (ne pamainos) vadovaujamo teritorinio skyriaus pareigūną.

3.5. Teritorinio skyriaus atsakingas pareigūnas – teritorinio skyriaus pareigūnas, atsakingas už tarnybą, pagal teritorinio skyriaus vadovo iš anksto patvirtintą už tarnybą atsakingų pareigūnų grafiką.

3.6. Vadovybė – Centro viršininkas ir Centro viršininko pavaduotojas.

4. Už tinkamą šių Taisyklių įgyvendinimą atsako Centro viršininkas, šių Taisyklių reikalavimai yra privalomi visiems darbuotojams.
 

II SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS DARBUOTOJŲ DARBO ORGANIZAVIMAS

 

5. Administracijos darbuotojams (dirbantiems nekintančiu darbo laiko režimu), nustatyta 40 (keturiasdešimties) valandų per 7 (septynių) dienų savaitę darbo laiko norma dirbant nuo pirmadienio iki penktadienio imtinai, poilsio dienos – šeštadienis ir sekmadienis. Darbo laiko pradžia 7 val. 30 min., pabaiga – 16 val. 30 min. Poilsio dienų išvakarėse darbo laiko pabaiga 15 val. 15 min., švenčių išvakarėse darbo dieną dirbama viena valanda trumpiau. Nustatyta 45 min. pietų pertrauka laikotarpyje nuo 11 val. 30 min. iki 12 val. 15 min.

6. Esant tarnybiniam būtinumui ar dėl svarbių asmeninių aplinkybių ir tiesioginiam vadovui raštu sutikus, atskiriems administracijos darbuotojams gali būti nustatytas kitoks darbo laikas.

7. Esant Lietuvos Respublikos darbo kodekso 52 straipsnyje numatytoms aplinkybėms ir darbdavio sutikimu, administracijos darbuotojų darbas gali būti organizuojamas nuotoliniu būdu, jei dėl tarnybinio būtinumo ar darbo organizavimo ypatumų tai nesukelia darbdaviui per didelių sąnaudų.

8. Administracijos darbuotojai, negalintys laiku atvykti arba visai negalintys atvykti į darbą, laikinai nedarbingi (susirgę ar slaugantys sergantį) apie tai nedelsdami turi informuoti savo tiesioginį vadovą (telefonu žodžiu, trumpąja žinute (SMS), raštu arba elektroniniu paštu) ir nurodyti vėlavimo ar neatvykimo priežastis), o jis – už darbo laiko apskaitos žiniaraščio pildymą atsakingą darbuotoją (bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną). Jeigu administracijos darbuotojai apie savo neatvykimą dėl tam tikrų priežasčių negali pranešti patys, tai gali padaryti kiti asmenys. Šių reikalavimų privalo laikytis ir tie administracijos darbuotojai, kuriems nedarbingumo pažymėjimas buvo išduotas atostogų metu.

9. Administracijos darbuotojai, palikdami darbo vietą tarnybos ar darbo tikslais, apie tai turi informuoti savo tiesioginį vadovą ir nurodyti išvykimo tikslą bei trukmę.

10. Administracijos darbuotojai, norėdami išvykti ne tarnybos ar darbo tikslais, turi rašyti motyvuotą prašymą ir gauti tiesioginio vadovo sutikimą.

11. Pradėjus dirbti naujam administracijos darbuotojui (ar grįžusiam po vaiko priežiūros atostogų ir pan.), tiesioginiai vadovai užpildo Darbuotojo priemonių poreikių užsakymo formą (Taisyklių 2 priedas). Už poreikio įvykdymą atsakingas darbuotojas, elektroniniu paštu arba kitu būdu pateikia darbuotojo tiesioginiam vadovui (pasirašiusiam Taisyklių 2 priedą ), kuris atsakingas už prisijungimo duomenų perdavimą būsimam BPCIS naudotojui.

12. Kasmetinės atostogos suteikiamos vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių organizavimo ir atostogų suteikimo Bendrajame pagalbos centre tvarkos aprašu, patvirtintu Centro viršininko 2023 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 41V-2 „Dėl Bendrojo pagalbos centro viršininko 2010 m. lapkričio 18 d. įsakymo Nr. 41V-48 „Dėl tarnybinių komandiruočių organizavimo ir atostogų suteikimo Bendrajame pagalbos centre tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.

13. Asmenų prašymai priimami Centro darbo laiku: pirmadienį–ketvirtadienį nuo 7.30 val. iki 16.30 val., penktadienį – nuo 7.30 val. iki 15.15 val. Centre sudaryta galimybė asmenims prašymus ir skundus pateikti ir pietų pertraukos metu, iš anksto telefonu suderinus laiką. Švenčių dienų išvakarėse darbo laikas sutrumpinamas viena valanda.

 

III SKYRIUS
MINIMALIOJO POILSIO LAIKO REIKALAVIMAI

 

14. Darbuotojams kasdienio nepertraukiamojo poilsio tarp darbo dienų (pamainų) trukmė negali būti trumpesnė kaip 11 (vienuolika) valandų iš eilės, o per 7 (septynių) paeiliui einančių dienų laikotarpį darbuotojui turi būti suteiktas bent 35 (trisdešimt penkių) valandų nepertraukiamojo poilsio laikas. Centro pareigūnams Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statuto 48 ir 49 straipsniuose nustatytais atvejais, kai tarnybinė užduotis nebūtų įvykdyta dėl suteikto poilsio, gali būti nukrypta nuo nustatyto poilsio režimo reikalavimų, tačiau Centro viršininkas privalo atsiradus galimybei iš karto suteikti Centro pareigūnams ne trumpesnį nepertraukiamąjį poilsio laiką, o jeigu dėl objektyvių priežasčių tokios trukmės poilsio laiko suteikti neįmanoma, privalo suteikti poilsį, užtikrinantį jo sveikatos ir darbingumo atgavimą.

 

IV SKYRIUS
PASYVUS BUDĖJIMAS IR JO APMOKĖJIMAS

 

15. Darbuotojams pagal Centro viršininko ar jo įgalioto asmens iš anksto patvirtintą Grafiką gali būti skiriamas pasyvus budėjimas namuose ar iš anksto aptartoje vietoje. Pasyviai budint, darbuotojas kilus būtinybei turi būti pasirengęs atlikti tam tikrus veiksmus arba 2 valandų laikotarpyje atvykti į darbovietę. Už pasyvaus budėjimo namuose ar iš anksto aptartoje vietoje laiką Centro darbuotojams mokama teisės aktų nustatyta tvarka. Jeigu pasyvus budėjimas namuose užtrunka mažiau nei savaitę, darbuotojui turi būti apmokama proporcingai budėtam laikui. Darbuotojas negali būti skiriamas pasyviam budėjimui namuose tą dieną, kurią jis nepertraukiamai dirbo ne mažiau kaip 11 (vienuolika) valandų iš eilės. Pasyvus budėjimas nelaikomas darbo laiku, išskyrus faktiškai atliktų darbo funkcijos veiksmų laiką. Už faktiškai atliktus darbo funkcijos veiksmus apmokama kaip faktiškai dirbtą darbo laiką, tačiau neviršijant 60 (šešiasdešimt) valandų per savaitę:

15.1. Maksimalus nepertraukiamas pasyvaus budėjimo namuose laikas per 4 (keturių) savaičių laikotarpį yra savaitė, t. y. ne daugiau kaip 7 (septynios) dienos po 24 val. (iš viso 168 val.). Esant poreikiui pasyvus budėjimas gali būti organizuojamas ne tik dienomis (paromis), bet ir valandomis.

15.2. Nurodymai darbuotojui pateikiami skambinant telefonu ir siunčiant SMS pranešimą arba (esant techninėms galimybėms) siunčiant pranešimą tarnybiniu elektroninio pašto adresu.

15.3.  Darbuotojas, budintis pasyviai namuose ar iš anksto aptartoje vietoje, privalo būti pasiekiamas telefonu (arba kt. Grafike nurodytomis priemonėmis).

 

V SKYRIUS
DARBO APMOKĖJIMAS

 

16. Centro pareigūnams darbo užmokestis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statutu bei Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus įsakymu patvirtinta Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos ir jam pavaldžių statutinių įstaigų vidaus tarnybos sistemos pareigūnų darbo apmokėjimo sistema“.

Darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, darbo užmokestis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymu, taip pat Lietuvos Respublikos darbo kodeksu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. birželio 21 d. nutarimu Nr. 496 „Dėl Lietuvos Respublikos darbo kodekso įgyvendinimo“ bei Centro viršininko įsakymu patvirtinta Bendrojo pagalbos centro karjeros valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo sistema“.

Valstybės tarnautojams darbo užmokestis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu bei Centro viršininko įsakymu patvirtinta „Bendrojo pagalbos centro karjeros valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo sistema“.

17. Darbuotojo darbo užmokestis už kalendorinį mėnesį mokamas į jo nurodytą banko sąskaitą du kartus per mėnesį: nuo einamojo mėnesio 20-os iki 25-os dienos (avansas) ir nuo kito mėnesio 10-os iki 14-os dienos (jeigu mokėjimo diena yra ne darbo diena, darbo užmokestis gali būti išmokamas ankstesnę darbo dieną). Darbuotojas, pateikdamas prašymą dėl darbo užmokesčio mokėjimo, gali pasirinkti, kad darbo užmokestis jam būtų mokamas vieną kartą per mėnesį, t. y. nuo kito mėnesio 10-os iki 14-os dienos.

18. Už kasmetinių atostogų laikotarpį atostoginiai mokami darbuotojo prašyme dėl darbo užmokesčio mokėjimo nurodyta tvarka, t. y. ne vėliau kaip paskutinę darbo dieną prieš kasmetinių atostogų pradžią arba Taisyklių 17 punkte nustatyta darbo užmokesčio mokėjimo tvarka. Atostoginiai už atostogų dalį, viršijančią 20 (dvidešimt) darbo dienų (jeigu dirbama 5 (penkias) darbo dienas per savaitę) ar 4 (keturių) savaičių (jeigu darbo dienų per savaitę skaičius yra mažesnis arba skirtingas) trukmę, darbuotojui mokami atostogų metu darbo užmokesčio mokėjimo tvarka ir terminais.

19. Darbuotojas gali pakeisti atostoginių mokėjimo tvarką, pateikdamas naują rašytinį prašymą Centro buhalteriui, vykdančiam darbo užmokesčio apskaitą. Darbuotojas, norintis pakeisti atostoginių mokėjimo tvarką, prašymą privalo pateikti ne vėliau kaip prieš 15 (penkiolika) kalendorinių dienų iki kasmetinių atostogų pradžios.

 

VI SKYRIUS
CENTRO PATALPOS, PATEKIMO Į JAS APRIBOJIMAI IR TVARKA

 

20. Centro patalpos, pagal patekimo į jas apribojimo lygį, skirstomos į:

20.1. administracines patalpas (visos patalpos, išskyrus operatorių salę, elektros gamybos aparato patalpą ir serverinę);

20.2. operatorių salės patalpas (pagalbos skambučių administravimo patalpa ir operatyviojo pajėgų valdymo patalpa);

20.3. serverinės ir elektros gamybos aparato patalpas.

21. Į administracines patalpas gali patekti tik darbuotojai. Kiti asmenys į administracines patalpas gali patekti tik lydimi darbuotojų ir gavus vadovybės arba atitinkamo Centro teritorinio skyriaus vadovo leidimą. Darbuotojams, dirbantiems administracinėse patalpose, darbo laiku draudžiama užsirakinti darbo kabinetuose, išskyrus atvejus, kai teisės aktai nustato kitaip.

22. Į operatorių salės patalpas gali patekti tik vadovybė, teritorinių skyrių administracija, Centro Parengties ir kokybės kontrolės skyriaus, Centro Informacinių technologijų skyriaus (toliau – Centro ITS) darbuotojai, Centro Organizacinio skyriaus, teritorinių skyrių darbuotojai, dirbantys atitinkamose operatorių salės patalpose, bei kiti asmenys Centre nuolat atliekantys darbines funkcijas (pvz.: patalpų valytoja, gestų kalbos vertėjai ir t. t.). Kiti darbuotojai į operatorių salės patalpas gali patekti tik žodiniu vadovybės laikinu ar nuolatiniu leidimu. Kiti asmenys į operatorių salės patalpas gali patekti tik rašytiniu arba žodiniu vadovybės leidimu ir visada turi būti lydimi Centro administracijos darbuotojo.

23. Į serverinės ir elektros gamybos aparato patalpas gali patekti tik vadovybė, teritorinių skyrių vadovai ir darbuotojai, įsakymu paskirti atsakingais už šiose patalpose esančios įrangos priežiūrą. Kiti darbuotojai į serverinės arba elektros gamybos aparato patalpas gali patekti tik rašytiniu arba žodiniu vadovybės leidimu ir lydimi darbuotojų, atsakingų už šiose patalpose esančios įrangos priežiūrą. Kiti asmenys į serverinės arba elektros gamybos aparato patalpas gali patekti tik rašytiniu arba žodiniu vadovybės leidimu ir nuolat lydimi darbuotojų, atsakingų už šiose patalpose esančios įrangos priežiūrą.

24. Filmuoti, fotografuoti ir imti interviu iš darbuotojų Centro patalpose galima tik iš anksto suderinus ir gavus rašytinį arba žodinį vadovybės leidimą bei lydint Centro administracijos darbuotojui. Filmavimo, fotografavimo ar interviu vieta suderinama su vadovybe.

25. Ekskursijos Centre organizuojamos suderinus su Centro teritorinio skyriaus administracija ir lydint teritorinio skyriaus arba Centro Parengties ir kokybės kontrolės skyriaus darbuotojui.

26. Centre yra vykdomas Centro patalpų ir aplinkinės teritorijos vaizdo stebėjimas. Centro vykdomo vaizdo stebėjimo tikslą ir apimtį, vaizdo duomenų saugojimo terminą, priėjimo prie tvarkomų vaizdo duomenų ir jų naikinimo sąlygas, taip pat tvarkantiems šiuos duomenis darbuotojams keliamus reikalavimus nustato Vaizdo duomenų tvarkymo Bendrajame pagalbos centre taisyklės (tvirtinamos Centro viršininko įsakymu).

27. Darbuotojai, Centro patalpose pastebėję pašalinius asmenis, nelydimus darbuotojų, turi pasidomėti, kokiu tikslu jie atvyko į Centrą ir kaip jie pateko į Centro patalpas. Išsiaiškinus šių asmenų atvykimo į Centrą tikslą, jie palydimi pas darbuotoją, atsakingą už asmenų aptarnavimą Centre, arba pas tiesioginį vadovą, o jo nesant, pakviesti pamainos vyresnįjį pareigūną. Išsiaiškinus, kaip pašaliniai asmenys pateko į Centro patalpas ir jose nebuvo lydimi darbuotojų, apie tai pranešama tiesioginiam vadovui.

28. Centro patalpų durys turi būti rakinamos. Šiam tikslui gali būti naudojamos magnetinės durų atidarymo kortelės-leidimai arba raktai. Darbuotojas, praradęs ar sugadinęs patalpų raktą ar magnetinę durų atidarymo kortelę-leidimą, privalo nedelsdamas apie tai pranešti tiesioginiam vadovui arba vadovybei. Darbuotojas, pastebėjęs įeigos kontrolės sistemos sutrikimą, privalo nedelsdamas informuoti teritorinio skyriaus tiesioginį vadovą.

29. Elektros gamybos aparato patalpos (iš jų išėjus) turi būti nuolat laikomos užrakintos.

30. Apsauginės-priešgaisrinės signalizacijos veikimas visose Centro patalpose užtikrinamas visą parą (ten kur ji įdiegta). Darbuotojas, pastebėjęs apsauginės-priešgaisrinės signalizacijos sutrikimą, privalo informuoti tiesioginį vadovą.

31. Pasibaigus administracijos darbuotojų darbo laikui, administracinėse patalpose išjungiama elektros energiją naudojanti technika ir įranga, uždaromi langai ir užrakinami kabinetai.

 

VII SKYRIUS
VIDAUS TVARKOS, APRANGOS IR IŠVAIZDOS, ELGESIO REIKALAVIMAI

 

32. Darbuotojai privalo:

32.1. laikytis darbo drausmės ir darbdavio nustatytos darbo tvarkos;

32.2. ateiti į darbą Taisyklių 5 punkte arba Grafike nustatytu laiku. Neatvykimas į darbą visą darbo dieną (pamainą) be pateisinamos priežasties laikomas šiurkščiu darbuotojo darbo pareigų pažeidimu;

32.3. kvalifikuotai atlikti darbo funkcijas pagal jo pareigybės aprašymą, vykdyti tiesioginio vadovo teisėtus nurodymus, be vadovybės ar tiesioginio vadovo nurodymo neperduoti savo darbų kitam darbuotojui;

32.4. susipažinti su naujai išleistais įstatymais, įsakymais, taisyklėmis, tvarkomis ir kitais teisės aktais arba jų pakeitimais, naudojant Dokumentų valdymo bendrąją informacinę sistemą (toliau – DBSIS);

32.5. operatyviai, pagal kompetenciją spręsti interesantų reikalus;

32.6. neatskleisti valstybės ir tarnybos paslapčių ir su darbu susijusios informacijos, kuri galėtų pakenkti įstaigos veiklai, jos interesams ar saugumui;

32.7. rūkyti Centro patalpose, taip pat tarnybinėse transporto priemonėse, rūkyti leidžiama tik tam skirtose, specialiai parengtose ir pažymėtose vietose;

32.8. saugoti savo ir nekenkti kitų darbuotojų sveikatai;

32.9. rūpintis darbo vietos švara, tvarka, tausoti darbo priemones, inventorių, turtą, efektyviai, ekonomiškai, racionaliai, tik su darbu susijusiais tikslais naudotis organizacine technika, materialinėmis vertybėmis, taupyti popierių, elektrą, vandenį ir kitus išteklius. Sugedus ar sugadinus inventorių, nedelsdamas informuoti tiesioginį vadovą;

32.10. netriukšmauti, palaikyti dalykinę darbo atmosferą, elgtis pagarbiai vieni su kitais, aptarnaujamais ir kitais asmenimis;

32.11. būti tvarkingos išvaizdos, dėvėti išduotą darbo aprangą (pareigūnai – tarnybinę uniformą), o jos neturint švarią dalykinę aprangą (sportinė ir (ar) laisvalaikio apranga yra netinkama). Administracijos darbuotojai, tiesiogiai neaptarnaujantys piliečių ir kitų asmenų, nedalyvaujantys posėdžiuose, komisijų ar kitoje veikloje, susijusioje su atstovavimu įstaigai arba jos reprezentavimu, vieną darbo dieną per savaitę (darbo savaitės pabaigoje) gali dėvėti laisvalaikio stiliaus drabužius;

32.12. darbo metu darbo vietoje visada turėti galiojantį pareigūno, valstybės tarnautojo pažymėjimą;

32.13. jeigu jiems Centro viršininko įsakymu yra priskirti tarnybiniai mobilieji telefonai, naudotis šiais telefonais taip, kad darbo metu būtų galima su jais susisiekti. Telefonai turi būti darbo metu įjungti, išskyrus atvejus ir vietas, kuriose nėra galimybių arba draudžiama naudotis mobiliaisiais telefonais;

32.14. informaciją kitiems asmenims teikti tik suderinus su tiesioginiu vadovu;

32.15. atleidžiami iš pareigų perduoti užduotis ir patikėtas materialines vertybes (dokumentus, pažymėjimus, leidimus patekti į pastatą, kabinetų durų raktus, turimas dokumentų bylas, technines priemones, antspaudus bei spaudus ir kitą turtą), atitinkamai tai pažymėdami atsiskaitymo kortelėje (Taisyklių 3 priedas). Užpildytos atsiskaitymo kortelės saugomos darbuotojo asmens byloje. Tiesioginis vadovas inicijuoja šiems darbuotojams suteiktų prieigų prie Centre naudojamų registrų, informacinių sistemų, tarnybinio elektroninio pašto ir kitų informacinių išteklių panaikinimą ar laikiną sustabdymą;

32.16. nelaimingo atsitikimo atveju vadovautis Nelaimingų atsitikimų darbe tyrimo ir apskaitos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 2 d. nutarimu Nr. 1118 „Dėl Nelaimingų atsitikimų darbe tyrimo ir apskaitos nuostatų patvirtinimo“ ir (ar) Nelaimingų atsitikimų darbe (tarnyboje), nelaimingų atsitikimų pakeliui į darbą (tarnybą) ar iš darbo (tarnybos), taip pat nelaimingų atsitikimų profesinio ar įvadinio mokymo metu bei profesinių ligų tyrimo ir apskaitos tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2019 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. 1V-55 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statuto įgyvendinimo“ (Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2024 m. gegužės 8 d. įsakymo Nr. 1V-325 redakcija), nustatytais reikalavimais;

32.17. nedelsdami tiesioginiam vadovui pranešti apie bet kokias aplinkybes, galinčias reikšmingai paveikti darbo sutarties vykdymą ir nutraukimą (pvz.: pasikeitusi gyvenamoji vieta, pasikeitęs kontaktinio telefono numeris ar elektroninio pašto adresas, išduotas nedarbingumo pažymėjimas ir pan.). Tokia informacija pateikiama raštu tiesioginiam vadovui arba atsakingam darbuotojui.

33. Darbuotojams draudžiama:

33.1. asmeniniais tikslais naudotis tarnybiniu telefonu ir tarnybiniu elektroniniu paštu;

33.2. naudoti kompiuterinę techniką ne tarnybinių užduočių vykdymui;

33.3. savavališkai diegti arba keisti kompiuterines programas, ardyti kompiuterius ar keisti jų nustatymus;

33.4. jungti (arba prijungus įkrauti) asmeninius duomenų kaupiklius, mobiliuosius telefonus ar kitus įrenginius prie tarnybinių kompiuterių;

33.5. leisti pašaliniams asmenims (ne darbuotojams) be atskiro leidimo, o jei to reikalaujama, ir be konfidencialumo pasižadėjimo, naudotis Centro tinklo, serverių, telekomunikacijų, informacinių technologijų įrenginiais, kanceliarine ir programine įranga, užtikrinant įrenginių saugumą ir apsaugant Centro informaciją bei išteklius;

33.6. operatorių salės patalpose naudotis judriojo ryšio telefonais, išskyrus atvejus, kai teisės aktai nustato kitaip;

33.7. rūkyti Centro patalpose, taip pat tarnybinėse transporto priemonėse, rūkyti leidžiama tik tam skirtose, specialiai parengtose ir pažymėtose vietose;

33.8. laikyti ir vartoti maisto produktus ir gėrimus matomoje vietoje piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo vietose ir operatorių salėje (išskyrus gėrimus laikomus taroje, apsaugančioje nuo išsipylimo). Taip pat darbo vietoje (ant stalo) draudžiama laikyti rankines, kuprines, rūbus ir pan.;

33.9. darbo metu vartoti necenzūrinius žodžius ir posakius, darbo vietoje ((įskaitant kompiuterinę techniką bei ryšio priemones) laikyti necenzūrinio arba žeminančio asmens garbę ir orumą turinio informaciją;

33.10. Centro patalpose vartoti alkoholinius gėrimus (išskyrus oficialius priėmimus ir kitus protokolinius renginius), kitas toksines ir narkotines medžiagas, būti neblaiviems arba apsvaigusiems nuo narkotinių, toksinių medžiagų ar medicininių preparatų;

33.11. paviešinti tarnybos metu gautus asmens duomenis, duomenis apie asmenų privatų gyvenimą ar kitą konfidencialią informaciją;

33.12. naršyti, analizuoti, kopijuoti duomenis esančius Bendrojo pagalbos centro informacinėje sistemoje (toliau – BPCIS), jei tai nėra susiję su jo tiesioginių funkcijų atlikimu.

 

VIII SKYRIUS
IŠSKAITOS IŠ DARBUOTOJŲ DARBO UŽMOKESČIO

 

34. Iš darbuotojų darbo užmokesčio gali būti daromos išskaitos šiais atvejais:

34.1. grąžinti perduotoms ir darbuotojo nepanaudotoms pagal paskirtį darbdavio pinigų sumoms;

34.2. grąžinti sumoms, permokėtoms dėl skaičiavimo klaidų;

34.3. atlyginti žalai, kurią darbuotojas dėl savo kaltės padarė darbdaviui;

34.4. išieškoti atostoginiams už suteiktas atostogas, viršijančias įgytą teisę į visos trukmės ar dalies kasmetines atostogas, darbo sutartį nutraukus darbuotojo iniciatyva be svarbių priežasčių arba dėl darbuotojo kaltės darbdavio iniciatyva.

35. Darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, padaryta ir jo gera valia šalių susitarimu natūra arba pinigais neatlyginta žala gali būti išskaitoma iš darbuotojui priklausančio darbo užmokesčio Centro viršininko rašytiniu nurodymu. Tokios išskaitos dydis negali viršyti vieno mėnesio darbuotojo vidutinio darbo užmokesčio dydžio net ir tuo atveju, jeigu buvo padaryta didesnė žala. Centro viršininko nurodymas išieškoti šią žalą gali būti priimtas ne vėliau kaip per 3 (tris) mėnesius nuo žalos paaiškėjimo dienos.

36. Dėl išskaitos, kuri viršija vieno mėnesio darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, vidutinio darbo užmokesčio dydį, darbdavys žalos atlyginimo turi reikalauti darbo ginčams dėl teisės nagrinėti nustatyta tvarka. Darbuotojas, nesutinkantis su Centro viršininko rašytiniu nurodymu išskaityti žalą, neviršijančią vieno mėnesio darbuotojo vidutinio darbo užmokesčio, gali šį sprendimą skųsti darbo ginčams dėl teisės nagrinėti nustatyta tvarka.

37. Išskyrus Lietuvos Respublikos darbo kodekse, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme ir Vidaus tarnybos statute numatytus atvejus dėl visiško žalos atlyginimo, darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, privalo atlyginti visą padarytą turtinę žalą, bet ne daugiau kaip jo 3 (trijų) vidutinių darbo užmokesčių dydžio, o jeigu turtinė žala padaryta dėl darbuotojo didelio neatsargumo, – ne daugiau kaip jo 6 (šešių) vidutinių darbo užmokesčių dydžio.

38. Atvejai, kai darbuotojas privalo atlyginti visą žalą:

38.1. žala padaryta tyčia;

38.2. žala padaryta jo veikla, turinčia nusikaltimo požymių;

38.3. žala padaryta neblaivaus ar apsvaigusio nuo narkotinių, toksinių ar psichotropinių medžiagų darbuotojo;

38.4. žala padaryta pažeidus pareigą saugoti konfidencialią informaciją;

38.5. darbdaviui padaryta neturtinė žala;

38.6. kai visiško žalos atlyginimo atvejis numatytas kolektyvinėje sutartyje.

39. Centro pareigūnų, valstybės tarnautojų materialinė atsakomybė:

39.1. Centro pareigūnas, valstybės tarnautojas turi atlyginti savo neteisėta kalta veika Centrui padarytą tiesioginę materialinę žalą;

39.2. Centro pareigūnas, valstybės tarnautojas atlygina Centrui visą padarytą žalą, tačiau atlygintinos žalos dydis negali viršyti 6 (šešių) vidutinių pareigūno ar valstybės tarnautojo darbo užmokesčių, išskyrus atvejus, kai žala padaryta tyčia;

39.3. jeigu Centro pareigūnas, valstybės tarnautojas gera valia šalių susitarimu žalos neatlygino natūra ar pinigais, padarytos žalos atlyginimas Centro viršininko sprendimu išskaitomas iš Centro pareigūno ar valstybės tarnautojo darbo užmokesčio. Ne teismo tvarka išskaitomas žalos atlyginimas negali viršyti žalą padariusio Centro pareigūno, valstybės tarnautojo vieno mėnesio vidutinio darbo užmokesčio dydžio net ir tuo atveju, jeigu buvo padaryta didesnė žala. Ne teismo tvarka per mėnesį išskaitoma suma negali viršyti 20 (dvidešimt) procentų pareigūnui, valstybės tarnautojui priklausančio per mėnesį mokėti darbo užmokesčio. Sprendimas dėl žalos atlyginimo turi būti priimtas ne vėliau kaip per 3 (tris) mėnesius nuo žalos paaiškėjimo dienos;

39.4. jei Centro pareigūno ar valstybės tarnautojo padarytą žalą tretiesiems asmenims atlygina Centras, jis turi pareigą regreso tvarka reikalauti iš žalą padariusio Centro pareigūno tokio dydžio žalos atlyginimo, kiek jis sumokėjo, bet ne daugiau kaip 9 (devynių) vidutinių pareigūno darbo užmokesčių;

39.5. Centro pareigūnui, valstybės tarnautojui priklausančios atlyginti Centrui žalos dalis, kuri liko neatlyginta po žalos atlyginimo išskaitymo, išieškoma pareiškus ieškinį teisme administracinių bylų teisenos įstatymo reglamentuota tvarka.

40. Centro pareigūnas, valstybės tarnautojas, nesutinkantis su Centro sprendimu dėl Centrui padarytos žalos atlyginimo, turi teisę kreiptis į teismą. Kreipimasis į teismą sustabdo žalos atlyginimo išieškojimą.

41. Centro pareigūnai, valstybės tarnautojai taip pat privalo atlyginti Centrui visą žalą, kai žala buvo padaryta pažeidus pareigą saugoti konfidencialią informaciją.

 

IX SKYRIUS
TERITORINIŲ SKYRIŲ PAMAINOS DARBUOTOJŲ DARBO ORGANIZAVIMAS

 

42. Už teritorinių skyrių pamainos darbuotojų darbo organizavimą atsakingi teritorinio skyrių vadovai.

43. Pradėjus dirbti naujam pamainos darbuotojui (ar grįžusiam po vaiko priežiūros atostogų ir pan.) teritorinių skyrių vadovai užpildo Darbuotojo priemonių poreikių užsakymo formą (Taisyklių 2 priedas). Už poreikio įvykdymą atsakingas darbuotojas, elektroniniu paštu arba kitu būdu pateikia darbuotojo tiesioginiam vadovui (pasirašiusiam Taisyklių 2 priedą ), kuris atsakingas už prisijungimo duomenų perdavimą būsimam BPCIS naudotojui.

44. Pamainos darbuotojams kasmetinės atostogos suteikiamos vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių organizavimo ir atostogų suteikimo Bendrajame pagalbos centre tvarkos aprašu, patvirtintu Centro viršininko 2023 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 41V-2 „Dėl Bendrojo pagalbos centro viršininko 2010 m. lapkričio 18 d. įsakymo Nr. 41V-48 „Dėl tarnybinių komandiruočių organizavimo ir atostogų suteikimo Bendrajame pagalbos centre tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.

45. Pamainos darbuotojams pamainos metu tiesiogiai vadovauja pamainos vyresnysis pareigūnas, kuris atsako už tinkamą jo vadovaujamai pamainai pavestų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą.

46. Pamainos darbuotojų darbas organizuojamas ne ilgesnėmis negu 12 (dvylikos) valandų pamainomis. Pamainų trukmė, pradžios ir pabaigos laikas nustatomas Grafikuose, kuriuos tvirtina Centro viršininkas. Grafikuose nustatomos kiekvieno pamainos darbuotojo darbo pradžios ir pabaigos valandos, darbo dienos, iš anksto numatyti neatvykimo į darbą atvejai (pvz.: kasmetinės atostogos, papildomas poilsio laikas darbuotojams, auginantiems vaikus, ir pan.). Grafikus, atsižvelgdami į numatomą pagalbos skambučių srautą, pamainos darbuotojų atostogas, laikiną nedarbingumą ir kitas svarbias aplinkybes bei siekdami efektyviausio darbo organizavimo pamainose, sudaro teritorinių skyrių darbuotojai, kuriems ši funkcija įrašyta į pareigybės aprašymą. Grafikai paskelbiami pamainos darbuotojams ne vėliau kaip prieš 2 (dvi) savaites iki šių Grafikų įsigaliojimo. Jie gali būti keičiami tik nuo darbdavio valios nepriklausančiais atvejais, įspėjus pamainos darbuotoją prieš 2 (dvi) pamainos darbuotojo darbo dienas.

47. Pamainos darbuotojams taikoma suminė darbo laiko apskaita. Suminės darbo laiko apskaitos laikotarpio trukmė – 3 (trys) mėnesiai. Suminė darbo laiko apskaita organizuojama ir taikoma laikantis Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statute ir Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatytų reikalavimų.

48. Laisvu nuo darbo metu pamainos darbuotojai teisės aktų nustatyta tvarka gali būti šaukiami į darbą(tarnybą). Teritorinio skyriaus vadovas, esant tarnybiniam būtinumui ir gavęs pamainos darbuotojo rašytinį sutikimą (išskyrus Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statuto 49 straipsnyje, Lietuvos Respublikos darbo kodekso 119 straipsnio 2 dalyje numatytus atvejus), gali skirti pamainos darbuotojui dirbti viršvalandinį darbą arba dirbti poilsio dieną, pažymint tai Grafike.

49. Pamainos metu pamainos darbuotojams suteikiamos pertraukos pailsėti ir pavalgyti (šios pertraukos yra įskaitomos į pamainos darbuotojų darbo laiką):

49.1. ilgosios pertraukos (pailsėti ir pavalgyti), kurių bendra trukmė – 1 valanda ir 30 minučių (kai dirbama 12 valandų);

49.2. trumposios pertraukos iki 5 minučių pertraukos (po 1 val. darbo);

49.3. ilgųjų pertraukų suteikimo tvarką nustato teritorinio skyriaus vadovas, pasitaręs su teritorinio skyriaus darbuotojais;

49.4. ilgųjųpertraukų trukmė, kai dirbama trumpiau negu 12 (dvylika) valandų, apskaičiuojama proporcingai darbo laikui.

50. Jei pamainos metu, siekiant užtikrinti nepertraukiamą ir efektyvų nustatytų funkcijų atlikimą, nėra galimybės suteikti ilgųjų pertraukų pamainos vyresniojo pareigūno paskirtu laiku, šios pertraukos suteikiamos kitu šios pamainos darbo laiku.

51. Kiekvieno pamainos darbuotojo ilgąsias pertraukas pamainos vyresnysis pareigūnas privalo įrašyti į pamainos priėmimo ir perdavimo žurnalą. Į ilgąsias ir trumpąsias pertraukas (toliau – pertraukos) pamainos darbuotojas gali išeiti tik gavęs pamainos vyresniojo pareigūno leidimą.

52. Suteikdamas pertraukas, pamainos vyresnysis pareigūnas privalo atsižvelgti į esamą skambučių ir įvykių srautą ir suderinti savo vadovaujamos pamainos darbuotojų pertraukų laiką taip, kad būtų užtikrinamas nepertraukiamas ir efektyvus nustatytų funkcijų atlikimas.

53. Esant būtinumui (pvz.: staiga padidėjus skambučių skaičiui ir (ar) kitam darbo krūviui), pamainos vyresnysis pareigūnas turi teisę grąžinti į pertrauką išleistą pamainos darbuotoją, vėliau (sumažėjus skambučių srautui ir (ar) darbo krūviui) jam suteikti neišnaudoto poilsio laiką (ilgos pertraukos).

54. Pertraukos metu besiilsinčio pamainos vyresniojo pareigūno funkcijas atlieka kitas pamainos darbuotojas, kuriam atlikti šias funkcijas paveda pamainos vyresnysis pareigūnas, tai įrašydamas pamainos priėmimo ir perdavimo žurnale.

55. Šalių susitarimu, įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, gali būti nustatytos kitokios pamainų organizavimo, darbo ir poilsio laiko sąlygos.

56. Pamainos darbuotojo prašymas dėl laikino išleidimo iš darbo pamainos metu turi būti derinamas tuo metu dirbančio pamainos vyresniojo pareigūno ir tik tuomet pateikiamas teritorinio skyriaus administracijai.

57. Pamainos darbuotojams pamainos metu išeiti iš teritorinio skyriaus būstinės (teritorijos) galima tik gavus teritorinio skyriaus atsakingo pareigūno (jo nesant – teritorinio skyriaus vadovo) leidimą.

58. Susirgus ar gavus traumą darbe, pamainos darbuotojui išeiti iš teritorinio skyriaus būstinės (teritorijos) leidžiama gavus pamainos vyresniojo pareigūno leidimą. Pamainos vyresnysis pareigūnas apie tokį atvejį nedelsdamas informuoja teritorinio skyriaus atsakingą pareigūną (jo nesant – teritorinio skyriaus vadovą), ir tai pažymi pamainos priėmimo ir perdavimo žurnale. Pamainos darbuotojų išleidimo iš darbo laikas (faktiškai nedirbtas laikas) darbo laiko apskaitos žiniaraštyje žymimas žyma „Neatvykimas į darbą administracijai leidus“ ir šis laikas nėra apmokamas, išskyrus atvejus, kai už tą dieną yra suteikiamas elektroninis nedarbingumo pažymėjimas (tuomet galioja Taisyklių 60 punkte išdėstyti reikalavimai).

59. Pamainos darbuotojai apie neatvykimą ar vėlavimą, laikinojo nedarbingumo laikotarpio pradžią, tęsimą ir pabaigą turi nedelsdami pranešti pamainos vyresniajam pareigūnui (paskambinę į pamainos vyresniojo pareigūno darbo vietą), nurodyti vėlavimo arba neatvykimo priežastis. Jeigu pamainos darbuotojai apie savo neatvykimą (vėlavimą) dėl tam tikrų priežasčių negali pranešti patys, tai gali padaryti kiti asmenys. Pamainos vyresnysis pareigūnas pažymi tai pamainos priėmimo ir perdavimo žurnale ir Grafike (sutartiniu žymėjimu) ir nedelsdamas (elektroniniu paštu arba telefonu) informuoja teritorinio skyriaus atsakingą pareigūną (jo nesant – teritorinio skyriaus vadovą). Pamainos darbuotojui be pateisinamos priežasties neatvykus visą darbo dieną (pamainą), pamainos vyresnysis pareigūnas nedelsdamas informuoja teritorinio skyriaus vadovą.

60. Vėluojant pamainos vyresniajam pareigūnui, pamainai vadovauja darbą baigusios pamainos vyresnysis pareigūnas tol, kol atvyks vėluojantis pamainos vyresnysis pareigūnas arba vadovauti pamainai bus paskirtas kitas darbuotojas. 

61. Jeigu pamainos darbuotojas grįžta į darbą po Grafike anksčiau nenumatyto pateisinamo neatvykimo į darbą atvejo ir pagal Grafiką į darbą (pamainą) jis turėtų atvykti 00 val. 00 min., pamainos darbuotojui į darbą šios pamainos darbo metu atvykti nereikia ir į darbą pamainos darbuotojas privalo atvykti kitos Grafike numatytos pamainos pradžios metu, o šis neatvykimo į darbą laikas darbo laiko apskaitos žiniaraštyje žymimas žyma „Neatvykimas į darbą administracijai leidus“, šis laikas nėra apmokamas. Jei pamainos darbuotojas pageidauja atvykti į darbą (pamainą) nuo 00 val. 00 min., jis privalo pranešti pamainos vyresniajam pareigūnui. Pamainos vyresnysis pareigūnas tai pažymi pamainos priėmimo ir perdavimo žurnale ir Grafike ir nedelsdamas (elektroniniu paštu arba telefonu) informuoja teritorinio skyriaus atsakingą pareigūną (jo nesant – teritorinio skyriaus vadovą).

62. Darbo komunikacija vykdoma tarnybiniu elektroniniu paštu, t. y. perduodami dokumentai (pranešimai, prašymai, sutikimai, prieštaravimai ir pan.) ir kita informacija, susijusi su tiesioginiu darbu, turi būti siunčiama tarnybiniu elektroniniu paštu. Pamainos darbuotojai, kuriems dar nepriskirtas tarnybinis elektroninis paštas, gali naudotis asmeniniu elektroniniu paštu.

63. Pamainos darbuotojams keistis pamainomis leidžiama tik raštiškai suderinus su keičiančiuoju pamainos darbuotoju, pateikus rašytinį motyvuotą prašymą teritorinio skyriaus vadovui ir gavus jo rašytinį sutikimą.

64. Asmeniniai prašymai keitimosi pamainomis, pravažiavimo kompensavimo, išleidimo iš darbo ir pan., rašomi tik skirtų pertraukų metu.

65. Pamainos darbuotojai darbo metu privalo palaikyti švarą ir tvarką darbo, poilsio ir kitose Centro patalpose, kuriomis naudojasi darbo metu, t. y. laikytis buitinės tvarkos, poilsio kambarį, virtuvę, rūbinę ir sanitarines patalpas palikti tvarkingas.

66. Kiekvieną penktadienį pamainos vyresnysis pareigūnas patikrina, ar yra pakankamas reikmenų kiekis ir prireikus informuoja Teritorinio skyriaus atsakingą pareigūną (jo nesant – teritorinio skyriaus vadovą).

67. Visaspamainosmetu Centre iškilusias problemas, pastebėtus trūkumus, gautus nusiskundimus dėlpamainosdarbuotojųveiksmų, BPCIS sutrikimus, gautus pagalbos prašymus, galinčius sukelti atgarsį visuomenėje, pamainos vyresnysis pareigūnas registruoja pamainos priėmimo ir perdavimo žurnale ir elektroniniu paštu arba telefonu informuoja teritorinio skyriaus atsakingą pareigūną (jo nesant – teritorinio skyriaus vadovą).

68. Kiekvieną darbo dieną teritorinio skyriaus atsakingas pareigūnas (jo nesant – teritorinio skyriaus vadovas) susipažįsta su įrašais pamainos priėmimo ir perdavimo žurnale ir susipažinimo faktą patvirtina parašais šiame žurnale.

69. Darbuotojų bendravimas su Centro Organizacinio skyriaus vyriausiosiomis specialistėmis, kurių pareigybės aprašyme numatytas psichologės funkcijų atlikimas (toliau – Centro psichologu):

69.1. kiekvienas darbuotojas turi teisę susitarti dėl susitikimo su Centro psichologu dėl psichologinio konsultavimo ar įvertinimo. Susitarimas gali būti vykdomas asmeniškai, atėjus į Centro psichologo darbo vietą, paskambinus jam telefonu arba parašius elektroninį laišką;

69.2. Centro psichologas skiria konsultacijos laiką, atsižvelgdamas į savo ir besikreipiančio darbuotojo galimybes. Darbuotojui pageidaujant, konsultacijos gali vykti pasibaigus Centro administracijos darbo laikui;

69.3. Centro psichologo konsultacijose ir psichologiniame įvertinime dalyvauja tik Centro psichologas ir konsultacijoms ar įvertinimui kreipęsis darbuotojas. Tretieji asmenys konsultacijoje gali dalyvauti tik darbuotojo ir Centro psichologo abipusiu sutarimu;

69.4. Centro psichologas neperduoda informacijos apie besikreipiantįjį, jo asmeninį gyvenimą ar sveikatos būklę, jos prašantiems asmenims (įskaitant vadovybę ir kitus darbuotojus) ar institucijoms, išskyrus tuos atvejus, kai besikreipiantysis savo elgesiu gali padaryti žalą sau arba aplinkiniams, arba neteisėtu elgesiu (veikimu arba neveikimu) darbe kelia grėsmę tinkamam darbo funkcijų atlikimui ir (arba) daro žalą įstaigos reputacijai.

 

X SKYRIUS
PAMAINOS PERDAVIMAS IR PRIĖMIMAS

 

70. Pamainos priėmimo ir perdavimo procedūrą sudaro:

70.1. darbą pradedančio pamainos vyresniojo pareigūno instruktavimas ir darbo vietos, tarnybinių dokumentų bei Centro bendro naudojimo patalpų perdavimas jo žinion. Šiuos veiksmus atlieka darbą baigiantis pamainos vyresnysis pareigūnas;

70.2. darbą pradedančių kitų pamainos darbuotojų instruktavimas. Šiuos veiksmus atlieka darbą pradėjęs, instruktuotas pamainos vyresnysis pareigūnas.

71.  Pamainos metu darbo vieta gali būti keičiama tik esant poreikiui ir pamainos vyresniajam pareigūnui leidus. Pamainos vyresnysis pareigūnas turi teisę pakeisti ar paskirti dirbti į konkrečias darbo vietas.

72. Prieš pradėdamas darbą pamainos vyresnysis pareigūnas pats patikrina arba paskiria kitą pamainos darbuotoją patikrinti tvarką Centro bendro naudojimo patalpose ir operatorių salėje. Apie rastus trūkumus informuojamas baigiantis darbą pamainos vyresnysis pareigūnas. Baigiantis darbą pamainos vyresnysis pareigūnas pasirūpina, kad rasti trūkumai būtų pašalinti, o trūkumai, kurių iš karto pašalinti negalima, būtų surašyti pamainos priėmimo ir perdavimo žurnale.

73. Darbą baigiantis pamainos vyresnysis pareigūnas instruktuoja darbą pradedantį pamainos vyresnįjį pareigūną ir informuoja jį apie savo vadovaujamos pamainos darbo metu:

73.1. neatvykusius į darbą pamainos darbuotojus ar dėl tam tikrų priežasčių atleistus nuo jo iki pamainos darbo laiko pabaigos;

73.2. gautus pagalbos prašymus, įvykusius ar vykstančius įvykius (reagavimo į juos veiksmus ir pagalbos suteikimo rezultatus), galinčius sukelti atgarsį visuomenėje;

73.3. neįprastaipadidėjusiusar sumažėjusius pagalbos skambučių srautus arba padidėjusį tam tikrų įvykių skaičių;

73.4. Centro, teritorinio skyriaus administracijos pateiktus teisės aktus, kitus dokumentus, skirtus susipažinti ir (ar) supažindinti pamainos darbuotojus;

73.5. gautus nusiskundimus dėl darbuotojų veiksmų;

73.6. gautas Centro, teritorinio skyriaus administracijos pastabas, pavedimus ir jų atlikimo eigą bei kitą papildomą informaciją, reikalingą tinkamam funkcijų atlikimui užtikrinti;

73.7. kitą gautą svarbią informaciją.

74. Po instruktavimo darbą baigiantis pamainos vyresnysis pareigūnas darbą pradedančiam pamainos vyresniajam pareigūnui perduoda darbo vietą ir tarnybinius dokumentus.

75. Atlikus Taisyklių 7375 punktuose nustatytus veiksmus, apie juos pažymima pamainos priėmimo ir perdavimo žurnale, o abu pamainos vyresnieji pareigūnai šių veiksmų atlikimą patvirtina parašais.

76. Darbąpradėjęspamainosvyresnysispareigūnas privalo susipažinti su visais įrašais pamainos priėmimo ir perdavimo žurnale nuo jo paskutinės darbo pamainos.

77. Darbą pradėjęs pamainos vyresnysis pareigūnas instruktuoja darbą pradedančius pamainos darbuotojus supažindindamas juos su Taisyklių 74 punkte nurodyta aktualia informacija. Darbą baigiantis pamainos vyresnysis pareigūnas užtikrina, kad keičiantis pamainoms, būtų užtikrintas sklandus atsakymas į pagalbos skambučius ir reagavimas į pagalbos prašymus ar operatyvus pajėgų valdymas. Keičiantis pamainoms draudžiama vienu metu darbo vietose išjungti BPCIS kompiuterines darbo vietas ir programinę įrangą.

78. Pradėdamas darbą pamainos darbuotojas privalo:

78.1. susipažinti su nauja aktualia informacija;

78.2. įdėmiai išklausyti pamainos vyresniojo pareigūno atliekamą instruktavimą, jei reikia, paprašyti pamainos vyresnįjį pareigūną patikslinti pateiktą informaciją ar atsakyti į kilusius klausimus, įsiminti (pasižymėti) svarbią informaciją;

78.3. patikrinti darbo vietos sudėtinių dalių (kompiuterio stalo, kėdės, monitorių, kompiuterio sisteminio bloko, pelės, klaviatūros, garso įrašų klausimui skirtų ausinių ir kt.) būklę ir veikimą, o nustatęs, kad dalis (-ys) neveikia arba veikia netinkamai, apie tai nedelsdamas informuoti pamainos vyresnįjį pareigūną;

78.4. perkrauti kompiuterį, jei jis nebuvo išjungtas ir prisijungti prie BPCIS bei įvesti savo vartotojo vardą ir slaptažodį;

78.5. prisijungti prie BPCIS ir vykdyti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas Grafike nurodytu laiku. Pamainoje, gavus pamainos vyresniojo pareigūno leidimą ir anksčiau pakeitus dirbusį pamainos darbuotoją, nedelsdamas pradėti darbą.

79. Prieš pradedant darbą pamainos darbuotojams rekomenduojama darbo vietą bei naudojamas darbo priemones nuvalyti operatorių salėje esančiomis dezinfekuojančiomis priemonėmis.

80. Pamainos darbuotojas pamainos metu tarnybinį elektroninį paštą privalo peržiūrėti ne mažiau kaip 2 (du) kartus.

81. Baigdamas darbą pamainos darbuotojas privalo:

81.1. baigti pradėtą reagavimo į pagalbos prašymą procedūrą ir apie tai informuoti pamainos vyresnįjį pareigūną. Jei šios procedūros dėl svarbių priežasčių baigti negalima, pamainos darbuotojas apie tai informuoja pamainos vyresnįjį pareigūną ir jo leidimu perduoda nebaigtą procedūrą pradėjusiam darbą pamainos darbuotojui;

81.2. gavęs pamainos vyresniojo pareigūno leidimą, išsiregistruoti iš BPCIS ir išjungti kompiuterį;

81.3. darbo vietoje (ant stalo, stalčiuose) nepalikti jokių asmeninių daiktų (maisto, šiukšlių, kanceliarinių priemonių ir kt.).

82. Prireikus, darbą pradedančios pamainos vyresniuosius pareigūnus papildomai instruktuoja teritorinio skyriaus atsakingas pareigūnas ar teritorinio skyriaus vadovas.

 

XI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ VEIKSMAI SUTRIKUS BPCIS VEIKIMUI

 

83. Pamainos darbuotojas, pastebėjęs BPCIS veikimo sutrikimus, privalo nedelsdamas pranešti apie tai pamainos vyresniajam pareigūnui.

84. Sutrikus BPCIS veikimui, pamainos vyresnysis pareigūnas privalo:

84.1. Darbo valandomis nedelsdamas pranešti Centro ITS atsakingam darbuotojui ir informuoti tiesioginį vadovą apie pastebėtus BPCIS sutrikimus, neįprastą jos veikimą, esamus arba galimus duomenų saugos reikalavimų pažeidimus ir neteisėtus kitų BPCIS naudotojų veiksmus.

84.2. Ne darbo valandomis nedelsdamas pranešti BPCIS priežiūros paslaugas teikiančiam tiekėjui.

85. Sutrikus elektros energijos tiekimui iš miesto elektros tinklų ir įsijungus autonominiam elektrosmaitinimo generatoriui, pamainos vyresnysis pareigūnas nedelsdamas privalo apie tai pranešti savo tiesioginiam vadovui, kuris savo ruožtu informuoja Centro ITS vedėją. 

 

XII SKYRIUS
DARBUOTOJŲ VEIKSMAI SUTRIKUS PROGRAMINĖS, TECHNINĖS IR RYŠIŲ
ĮRANGOS VEIKIMUI

 

86. Sutrikus naudojamos programinės ir techninės įrangos, duomenų bazių ir elektroninių ryšių įrangos veikimui, vidaus reikalų telekomunikacijų tinklui, Centro pamainos vyresnysis pareigūnas ar darbuotojas nedelsdamas privalo apie tai pranešti savo tiesioginiam vadovui, kuris savo ruožtu informuoja Centro ITS vedėją.

 

XIII SKYRIUS
CENTRO SKYRIŲ BŪSTINĖS IR DARBUOTOJŲ NUOLATINĖ DARBO VIETA

 

87. Centro skyrių būstinės ir darbuotojų nustatyta nuolatinė darbovietė (darbo funkcijų atlikimo vieta):

87.1. Vadovybės,Organizacinio skyriaus (išskyrus Organizacinio skyriaus vyriausiąją specialistę, vykdančią funkcijas Klaipėdos skyriuje), Informacinių technologijų skyriaus (išskyrus Informacinių technologijų skyriaus vyriausiąjį specialistą, vykdantį funkcijas Klaipėdos skyriuje), Parengties ir kokybės kontrolės skyriaus, Vilniaus skyriaus – Petro Vileišio g. 20A, Vilnius;

87.2. Centro Pajėgų valdymo skyriaus – Naujoji g. 146, Alytus. Centro Pajėgų valdymo skyriaus darbuotojų, kurių darbo vieta yra numatyta Vilniuje – Petro Vileišio g. 20A, Vilniuje. Centro Pajėgų valdymo skyriaus darbuotojų, kurių darbo vieta yra numatyta Klaipėdoje – Mainų g. 8, Klaipėdoje;

87.3. Centro Klaipėdos skyriaus – Mainų g. 8, Klaipėda.

87.4. Centro Organizacinio skyriaus vyriausiosios specialistės ir Informacinių technologijų skyriaus vyriausiojo specialisto, vykdančių funkcijas Klaipėdos skyriuje – Mainų g. 8, Klaipėda.

 

XIV SKYRIUS

DARBUOTOJŲ NUŠALINIMAS

 

88. Centro pareigūnai ir karjeros valstybės tarnautojai pagal Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statuto 47 straipsnio ir Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 29 straipsnio nuostatas gali būti nušalinami nuo pareigų.

89. Darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, gali būti nušalinti pagal Lietuvos Respublikos darbo kodekso 49 straipsnio nuostatas.

90. Darbuotojai gali būti nušalinami, vadovaujantis Neblaivumo (girtumo) ir (ar) apsvaigimo nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų svaigiųjų medžiagų nustatymo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente prie Vidaus reikalų ministerijos ir jam pavaldžiose įstaigose tvarkos aprašu, patvirtintu Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2023 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 1-333/2023 (1.4 E) „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2016 m. kovo 17 d. įsakymo Nr. 1-92 „Dėl neblaivumo (girtumo) ir (ar) apsvaigimo nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų svaigiųjų medžiagų nustatymo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente prie Vidaus reikalų ministerijos ir jam pavaldžiose įstaigose tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.

91. Darbuotojas gali būti nušalinamas, jei Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbus ekstremaliąją situaciją ir (ar) karantiną, siekiant užtikrinti darbuotojų ir trečiųjų asmenų sveikatos apsaugą, darbdaviui įtariant, kad darbuotojas serga užkrečiama liga, darbuotojas atsisako laiku pasitikrinti, ar neserga užkrečiama liga, arba nepasitikrina be svarbių priežasčių. Šiuo atveju darbuotojui darbo užmokestis nemokamas.

92. Pamainos vyresniajam pareigūnui nusprendus, kad yra pagrįstų požymių, kad pamainos darbuotojo sveikatos būklė, pamainos metu jam atliekant darbovietėje savo tiesiogines darbo funkcijas, gali padaryti žalą savo ir (ar) kitų darbuotojų sveikatai, jis gali pamainos darbuotoją nušalinti pamainos laikotarpiui nuo darbo pareigų vykdymo, informuodamas savo tiesioginį vadovą. Šiuo atveju pamainos darbuotojui paliekamas vidutinis jo darbo užmokestis. Tokiu atveju, nušalindamas pamainos darbuotoją, pamainos vyresnysis pareigūnas, dalyvaujant ne mažiau kaip 2 (dviem) darbuotojams, surašo pranešimą – nušalinimo aktą (Taisyklių 4 priedas), kuriame nurodo požymius ar aplinkybes, kodėl pamainos darbuotojo darbo funkcijų vykdymas pamainos metu gali kelti pavojų jo ir (ar) kitų darbuotojų sveikatai, ir su juo supažindina nušalinamą pamainos darbuotoją. Tai atlikus pamainos darbuotojas privalo palikti Centro patalpas.

 

XV SKYRIUS
ŠIURKŠTŪS DARBO PAREIGŲ PAŽEIDIMAI

 

93. Šiurkščiu darbo pareigų pažeidimu (tarnybiniu nusižengimu), be atvejų, numatytų Lietuvos Respublikos darbo kodekse, Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statute ar Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme, laikoma:

93.1. darbuotojo atsisakymas pasitikrinti neblaivumą alkotesteriu, kai to pareikalauja Centro atsakingas darbuotojas;

93.2. darbuotojo elgesys ir veiksmai, atitinkantys mobingo (psichologinio smurto) požymius, kai kaltininko elgesys ir veiksmai pasireiškia darbuotojo įžeidinėjimu, žeminimu, sarkazmu, grasinimu, priekabiavimu, pasityčiojimu, užgauliojimu, su tikslu darbuotoją įbauginti, išgąsdinti, sumenkinti ar įskaudinti, verčiant jaustis jį neužtikrintai, bejėgiškai ar kitaip neigiamai paveikiant jo valią, socialinę ar psichologinę gerovę, o taip pat bet koks priešiškas elgesys darbuotojo atžvilgiu dėl to, kad jis pateikė pranešimą (skundą) dėl galimai jo atžvilgiu atlikto psichologinio smurto (mobingo);

93.3. darbuotojo neatvykimas į darbovietę (darbo funkcijų atlikimo vietą), jam pasyviai budint, kai esant tarnybiniam būtinumui to pareikalauja atsakingas darbuotojas, per vieną valandą, jei darbuotojas gyvena mieste (kuriame nustatyta jo darbo vieta), arba per 2 (dvi) valandas, jei darbuotojas gyvena už miesto ribų;

93.4. darbo metu gautų asmens duomenų, duomenų apie privatų gyvenimą ar kitos konfidencialios informacijos, valstybės ar tarnybos paslapties paviešinimas ar atskleidimas tretiesiems asmenims.

 

XVI SKYRIUS
INCIDENTŲ DARBE TYRIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

94. Incidentu laikomas su darbu susijęs įvykis, dėl kurio darbo funkcijas darbe vykdantis darbuotojas patiria traumą darbe, bet nepatiria žalos sveikatai arba dėl patirtos žalos sveikatai nepraranda darbingumo.

95. Mažareikšmiu incidentu laikomas incidentas, kai patiriamos tokios traumos: sumušimai, kraujosruvos, odos nubrozdinimai, įbrėžimai, įdūrimai, negilios žaizdos, nedideli įsipjovimai, rakštys ir pan.

96. Reikšmingu incidentu laikomas incidentas, kuris įvyksta daugiau kaip 5 (penkis) kartus per vienerius metus ir (ar) gali sukelti sunkius darbuotojų sveikatos sutrikdymus.

97. Incidentu nelaikomas:

97.1. sveikatos pablogėjimas dėl su darbu nesusijusios ligos;

97.2. įvykis, kai darbuotojas susižalojo, norėdamas nusižudyti arba susižaloti;

97.3. kai darbe prieš jį buvo panaudotas smurtas, o smurto aplinkybės ir motyvai nesusiję su darbu;

97.4. kai darbuotojas susižalojo darydamas nusikalstamą veiklą arba savavališkai (be Centro viršininko žinios) dirbo sau (savo interesams).

98. Darbuotojai instruktavimo saugos ir sveikatos klausimais metu informuojami apie pareigą pranešti tiesioginiam vadovui apie jam pačiam įvykusį ar apie matytą incidentą.

99. Įvykus incidentui darbe, darbuotojas, patyręs incidentą, arba darbuotojas, matęs incidentą, nedelsdamas apie jam žinomą incidentą darbe informuoja tiesioginį vadovą, jo nesant – skyriaus vadovą pavaduojantį asmenį, nurodydamas incidento datą, laiką, incidentą patyrusio darbuotojo vardą, pavardę ir pareigas, Centro skyriaus pavadinimą ir adresą, kuriame įvyko incidentas, incidento aplinkybes ir galimą (-as) incidento priežastį (-is).

100. Skyriaus vadovas ar skyriaus vadovą pavaduojantis asmuo nedelsdamas apie jam žinomą incidentą darbe informuoja darbuotoją, atsakingą už incidentų tyrimą.

101. Darbuotojas, atsakingas už incidentų tyrimą, gavęs informaciją apie įvykusį incidentą, jį užregistruoja Incidentų darbe registravimo žurnale (Taisyklių 5 priedas). Incidentų darbe registravimo žurnalas laikomas darbuotojo, atsakingo už incidentų tyrimą, darbo vietoje.

102. Mažareikšmiai incidentai netiriami.

103. Reikšmingi incidentai tiriami.

104. Incidentus darbe tiria darbuotojas, atsakingas už incidentų tyrimą.

105. Darbuotojas, atsakingas už incidentų tyrimą, įvertinęs gautą informaciją apie incidentą, priima sprendimą:

105.1. neatlikti incidento tyrimo;

105.2. atlikti incidento tyrimą, siekiant ištirti incidento aplinkybes ir priežastį (-is) bei nustatyti galinčių pasikartoti įvykių priežasčių pašalinimo priemonę (-es).

106. Incidentas darbe turi būti ištirtas per 10 (dešimt) darbo dienų nuo incidento dienos.

107. Tiriant incidento aplinkybes, atkreipiamas dėmesys, ar incidentas įvyko:

107.1. dėl darbuotojo neteisingų veiksmų. Jeigu incidentas įvyko dėl darbuotojo neteisingų veiksmų, nustatoma, kokia (-ios) yra jų priežastis (-ys) (pvz.: skubėjimas, nežinojimai, neapmokytas, neinstruktuotas, neturi pakankamai patirties, neblaivus ir pan.);

107.2. dėl netinkamo darbo proceso organizavimo;

107.3. dėl netinkamai nustatytos darbo atlikimo trukmės, kai darbo procesas buvo organizuotas tinkamai;

107.4. dėl darbuotojui išduotų ir naudotų darbo priemonių ir jų būklės (pvz.: netvarkingos, netinkamos naudoti ir pan.);

107.5. neišdavus asmeninių apsaugos priemonių;

107.6. nedėvint asmeninių apsaugos priemonių;

107.7. darbo vietai neatitinkant teisės aktų reikalavimų;

107.8. dėl įpročio nepaisyti darbuotojų saugos ir sveikatos teisės aktų reikalavimų.

108. Jeigu incidentą ištirti sudėtinga, nes reikalingos specialiosios žinios (pvz.: mokslinės, techninės ir pan.), sudaroma Incidento tyrimo komisija, kuri susideda iš 3 (trijų) narių: darbuotojo, atsakingo už incidentų tyrimą, incidentą patyrusio darbuotojo tiesioginio vadovo ir Centro viršininko paskirto darbuotojo, turinčio reikalingas specialiąsias žinias.

109. Tiriant incidentą nustatoma, kas sukėlė incidentą, kokia (-ios) incidento priežastis (-ys) ir numatoma (-os) prevencinė (-ės) priemonė (-ės) panašiems atvejams išvengti.

110. Ištyrus incidentą darbe darbuotojas, atsakingas už incidentų tyrimą, surašo laisvos formos Incidento darbe tyrimo aktą, kurį pasirašo tyrimą atlikęs darbuotojas. Jeigu incidentą tiria Incidento tyrimo komisija, Incidento darbe tyrimo aktą pasirašo visi Incidento tyrimo komisijos nariai. Incidento darbe tyrimo akte nurodomos tyrimo pradžios ir pabaigos datos, aprašomos incidento darbe aplinkybės, nurodoma (-os) priežastis (-ys), numatoma (-os) priemonė (-ės) panašiems incidentams išvengti, pasiūlomas (-i) jos (jų) įgyvendinimo terminas (-ai) ir už priemonių įvykdymą atsakingas (-i) asmuo (-enys).

111. Incidento darbe tyrimo aktas surašomas vienu egzemplioriumi, kuris registruojamas DBSIS. Incidento darbe tyrimo aktai Centre saugomi teisės aktų nustatyta tvarka, vadovaujantis dokumentacijos planu.

112. Incidentą patyręs darbuotojas su Incidento darbe tyrimo aktu supažindinamas pasirašytinai arba DBSIS priemonėmis.

113. Centro viršininkas, gavęs Incidento darbe tyrimo aktą, per 3 (tris) darbo dienas paskiria už priemonių įvykdymą atsakingus asmenis ir nustato jų įvykdymo terminus.

114. Darbuotojas, atsakingas už incidentų tyrimą, kartą per metus peržiūri, analizuoja Incidentų registravimo žurnale užregistruotus incidentus ir kiekvienais metais iki vasario 1 d. pateikia Centro Parengties ir kokybės kontrolės skyriui ataskaitą apie užregistruotus incidentus, jų tyrimo rezultatus, nustatytas prevencijos priemones, nustatytų prevencijos priemonių įgyvendinimo rezultatus, parinktų priemonių efektyvumą bei papildomus siūlymus dėl incidentų prevencijos priemonių nustatymo ir įgyvendinimo.

115. Centro Parengties ir kokybės kontrolės skyriaus atsakingas darbuotojas kiekvienais metais iki kovo 1 d. pateikia Centro viršininkui bendrą Centro ataskaitą apie užregistruotus incidentus, jų tyrimo rezultatus, nustatytas prevencijos priemones, nustatytų prevencijos priemonių įgyvendinimo rezultatus, parinktų priemonių efektyvumą bei papildomus siūlymus dėl incidentų prevencijos priemonių nustatymo ir įgyvendinimo.

 

XVII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

116. Su Taisyklėmis pasirašytinai privalo susipažinti visi darbuotojai.

117. Už Taisyklių reikalavimų nevykdymą arba netinkamą vykdymą darbuotojai atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

118. Taisyklės skelbiamos Centro interneto svetainėje.

____________________

 

 

1 PRIEDAS

2 PRIEDAS

3 PRIEDAS

4 PRIEDAS

5 PRIEDAS

 

Atnaujinimo data: 2024-07-04