BDAR
gdpr

 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

 


Vasario 11 – Europos skubios pagalbos numerio 112 diena

Data

2013 02 11

Įvertinimas
0

Kasmet vasario 11 dieną Europos Sąjungoje pažymima Europos skubios pagalbos numerio 112 diena. Šia diena siekiama visuomenei priminti apie galimybę vienu numeriu visoje Europoje išsikviesti skubią pagalbą nelaimės atveju. 

2009 metais Europos Komisija, Europos Parlamentas ir Europos Taryba oficialiai paskelbė vasario 11-ąją Europos skubios pagalbos telefono numerio 112 diena. Būtent vasario 11-oji numerio 112 dienai pažymėti pasirinkta neatsitiktinai, vienuoliktosios dienos ir vasario – antrojo metų mėnesio – skaitmenys sudaro seką 112, daugelio siejama su skubios pagalbos išsikvietimo numeriu. 

Skubios pagalbos numeris 112 veikia visose Europos Sąjungos šalyse. Juo galima išsikviesti policiją, ugniagesius gelbėtojus ir greitąją medicinos pagalbos tarnybą. Šis numeris taip pat veikia Kroatijoje, Norvegijoje, Islandijoje, Farerų salose, Serbijoje, Šveicarijoje, Turkijoje  ir kai kuriuose Rusijos bei Ukrainos regionuose. 

Apklausų duomenimis apie tris ketvirtadalius (72 proc.) Lietuvos gyventojų ištikus nelaimei skambintų numeriu 112. „Labai svarbu, kad žmonės žinotų numerį 112 ir atsakingai juo naudotųsi“, – sako Bendrojo pagalbos centro (BPC) viršininkas Artūras Kedavičius. „Tačiau vis dar dažni atvejai, kai numeriu 112 skambinama netikslingai – siekiant papokštauti, pasipiktinti politiniais įvykiais ar gamtos stichijomis. Apie penktadalį visų BPC atsakomų netikslinių skambučių sudaro atvejai, kai paskambinę asmenys piktavališkai įžeidinėja BPC operatorius ar komentuoja įvairius įvykius, atskirus asmenų (šou žvaigždžių ar politikų) poelgius ar pasisakymus. Tokie skambučiai daro neigiamą poveikį BPC operatorių darbo krūviui ir kokybei. Tačiau svarbiausia, tokie asmenys kenkia tiems, kuriems iš tikrųjų reikalinga pagalba ir kurie tuo pat metu negali prisiskambinti numeriu 112 dėl netikslingai užimtų telefono linijų“, – teigia pašnekovas. 

Paskambinus numeriu 112 BPC operatoriui skaitmeniniame žemėlapyje parodoma ir apytikslė skambinančiųjų iš fiksuoto ir mobiliojo ryšio telefonų vieta. Tačiau, skambinant iš mobiliojo ryšio telefono vietos nustatymo paklaida kartais gali siekti net 20 kilometrų, todėl pagrindinis informacijos apie nelaimės vietą šaltinis yra visada skambinantysis. „Europos Sąjungos institucijos turėtų imtis iniciatyvos ir įpareigoti mobiliojo ryšio operatorius teikti tikslesnius vietos nustatymo duomenis skambinant numeriu 112, nes visoje Europoje vienodi vietos nustatymo duomenų tikslumo reikalavimai didintų pasitikėjimą numerio 112 paslaugomis ir padėtų išgelbėti ne vieną gyvybę“, – mano A. Kedavičius. 

BPC ragina atsakingai naudotis numeriu 112 ir primena, kad juo reikėtų skambinti tik tada, kai kyla grėsmė gyvybei, sveikatai, saugumui, aplinkai ar vertybėms ir kai policija, ugniagesiai gelbėtojai ar greitoji medicinos pagalbos tarnyba turi suteikti skubią pagalbą nelaimės vietoje. 

Gyventojai turėtų nepamiršti, kad paskambinę numeriu 112 turėtų:

  • trumpai ir aiškiai pasakyti kas atsitiko;
  • nurodyti vietą (tikslų adresą), kurioje reikalinga suteikti skubią pagalbą;
  • atsakyti į visus BPC operatoriaus užduotus klausimus;
  • laikytis BPC operatoriaus teikiamų patarimų;
  • nepadėti ragelio, kol operatorius pasakys, kad pokalbį galima baigti.