copyright

 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

 


Sukurta mobilioji programėlė, leisianti klausos negalią turintiems asmenims lengviau išsikviesti skubią pagalbą

Data

2020 06 26

Įvertinimas
0
DSC_0909.JPG


Nuo šių metų liepos 1 d. pradės veikti Skubiosios pagalbos tarnybų telefono numerio 112 mobilioji programėlė. Klausos negalią turintiems asmenims skirta programėlė birželio 26 d. pristatyta Vidaus reikalų ministerijoje.

Mobilioji programėlė sudaro galimybę klausos negalią turintiems asmenims dvipusiu realaus laiko vaizdo ir teksto ryšiu susisiekti su Bendruoju pagalbos centru ir pranešti apie staiga iškilusią grėsmę gyvybei, sveikatai, saugumui, aplinkai ar turtui ir išsikviesti skubiosios pagalbos tarnybas, t. y. policiją, priešgaisrines gelbėjimo pajėgas, greitosios medicinos pagalbos tarnybą ir aplinkos apsaugos pajėgas. Programėlė taip pat leidžia, naudojant pasaulinės palydovinės navigacijos sistemos ir kitas telefono jutiklių vietos nustatymo funkcijas, pakankamai tiksliai nustatyti pagalbos prašančio vartotojo buvimo vietą.

Vidaus reikalų ministrė Rita Tamašunienė sako, kad valstybės pareiga – užtikrinti, jog visi visuomenės nariai maksimaliai jaustųsi saugesni. Būtent speciali pagalbos programėlė, pasak ministrės, padės šį tikslą įgyvendinti – įvykus nelaimei kurtieji turės galimybę apie ją pranešti kuo greičiau.

„Mobilioji programėlė – tai šiuolaikiškas įrankis, siekiant kokybiškai ir laiku suteikti klausos negalią turintiems žmonėms reikiamą pagalbą. Visi žinome, kad pirmosios minutės po nelaimingo atsitikimo yra kertinės – tarnyboms svarbu kuo greičiau atvykti į įvykio vietą ir suteikti pagalbą“, – teigia ministrė R. Tamašunienė.

Nuo anksčiau veikusios bandomosios „GPIS 112“ programėlės naujoji programėlė skiriasi tuo, kad ji turi vaizdo skambučio funkciją ir užtikrina pilnavertį bendravimą su klausos negalią turinčiu pranešėju lietuvių gestų kalba.

Bendrojo pagalbos centro viršininko Audriaus Čiuplio teigimu, gavus tokį vaizdo skambutį, skambučių operatoriams ir programėlės naudotojams susikalbėti padės Bendrajame pagalbos centre budintys gestų kalbos vertėjai.

„Šią naują paslaugą pristatome bendradarbiaudami su Lietuvių gestų kalbos vertimo centru. Profesionalių gestų kalbos vertėjų budėjimas Bendrajame pagalbos centre buvo būtina sąlyga norint užtikrinti kokybišką paslaugos teikimą. Todėl džiaugiuosi, kad geranoriškas požiūris ir bendradarbiavimas padėjo išspręsti šį sudėtingą klausimą“, – sako A. Čiuplys.

Klausos negalią turintys programėlės vartotojai su Bendrojo pagalbos centro operatoriais galės bendrauti ir realaus laiko tekstinėmis žinutėmis. Tokį susirašinėjimą jiems palengvins iliustruotas pagalbos išsikvietimo vedlys. Vartotojo patogumui taip pat numatyta galimybė aktyvuoti ir įprastą balso skambutį.

Norint naudotis mobiliąja programėle būtinas Lietuvos kurčiųjų draugijos suteiktas autorizacijos kodas ir išankstinė registracija.

Mobilioji programėlė buvo kuriama siekiant įgyvendinti klausos negalią turinčių asmenų teisę išsikviesti skubią pagalbą gimtąja lietuvių gestų kalba. Užtikrinti galimybę klausos negalią turintiems asmenims susisiekti su Bendruoju pagalbos centru alternatyviomis telefono skambučiui priemonėmis Lietuvą įpareigojo Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos.

Lietuvos Respublikos Vyriausybei skyrus lėšų investicijų projektui „Bendrojo pagalbos centro teikiamų paslaugų prieinamumo kurtiesiems tobulinimas“, 2018 metais buvo atliktas viešasis pirkimas ir pasirašyta sutartis su informacinių technologijų paslaugas teikiančia įmone „Lexita“ dėl mobiliosios programėlės pirkimo. Sutartis apėmė ne tik pačios programėlės, bet ir specialių kompiuterizuotų skambučių operatoriaus darbo vietų sukūrimą, įskaitant visą techninę įrangą. Bendra pirkimo vertė siekė 121 tūkst. eurų.