BDAR
gdpr

 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

 


Paskelbta ataskaita apie pasirengimą „eCall“ sistemos veikimui Lietuvoje

Data

2016 12 13

Įvertinimas
0
Ecall.jpg


Europos skubios pagalbos telefono numerio asociacijos EENA interneto svetainėje buvo publikuota Bendrojo pagalbos centro (BPC) viršininko pavaduotojo Tado Maroščiko parengta ataskaita apie pasirengimą „eCall“ sistemos veikimui Lietuvoje.

Ataskaitoje apžvelgiami trys esminiai klausimai:

–  techninis BPC pasirengimas priimti „eCall“ signalą ir jį iškoduoti;
–  „eCall“ signalo atpažinimo mobiliuosiuose tinkluose testavimas;
– santykiai su kitais, komerciniais reagavimo į transporto priemonių susidūrimą paslaugų teikėjais.

Ataskaitoje konstatuota, kad techniškai abu BPC regioniniai 112 padaliniai Vilniuje ir Klaipėdoje jau šiandien yra pasirengę priimti „eCall“ signalą ir jį iškoduoti specialiu „eCall“ dekoderiu. Taip pat BPC informacinė sistema paruošta išsiųsti automatines užklausas į VĮ „Regitra“ ir EUCARIS automobilių duomenų bazes ir iš jų priimti papildomą informaciją apie automobilį (pvz., registracijos numeris, spalva ir pan.). Beliko parengti reagavimo procesus pagal skirtingus galimus „eCall“ scenarijus ir atlikti formalų atitikties standartams vertinimą.

Apžvelgiant testavimą mobiliojo ryšio operatorių tinkluose, konstatuota, kad pasitelkus „eCall“ sistemos automobilinio įrenginio prototipą Omnitel, Bitės ir Tele2 tinkluose atlikta po 4 skambučius ir visi jie buvo sėkmingai gauti.

Kadangi greta diegiamos „eCall“ sistemos egzistuoja panašias reagavimo paslaugas į susidūrimą teikiančios komercinės bendrovės, su kuriomis jau yra vykdomas bendradarbiavimas, ataskaitoje apžvelgta dabartinė situacija ir pristatytos galimos reagavimo alternatyvos ateityje.

„eCall“ vadinama automatinė pagalbos iškvietimo sistema automobiliuose. Kai transporto priemonėje įrengti jutikliai nustatys tam tikro stiprumo smūgį ar tuomet, kai vairuotojas pats nuspaus pagalbos mygtuką, signalas iš automobilio mobiliojo ryšio tinklais bus siunčiamas į Bendrąjį pagalbos centrą, ten iškoduojamas ir nustatoma tiksli avarijos vieta, automobilio modelis, judėjimo kryptis ir kita aktuali informacija, kuria remiantis į nelaimės vietą bus išsiunčiamos pagalbos tarnybos.

Pagal Europos Parlamento sprendimą „eCall“ sistema visuose naujuose automobiliuose, kurie gaminami Europoje, bus diegiama nuo 2018 m. balandžio 1 d.