copyright

 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

 


Darbas Bendrajame pagalbos centre – didelė atsakomybė, nuolatinis stresas ir kilni pareiga

Data

2015 10 16

Įvertinimas
0

2015 m. spalio 15 d.  Bendrajame pagalbos centre (BPC) vidaus reikalų ministro Sauliaus Skvernelio kvietimu surengta  spaudos konferencija, kurios metu žurnalistai supažindinti  su šio centro darbu, problemomis ir jų sprendimo būdais. Joje daug dėmesio skirta ir spalio 12 d. Kauno rajone įvykusiai avarijai, kurios metu, atsitrenkęs į sunkiasvorę transporto priemonę, žuvo lengvojo automobilio vairuotojas.  Šio centro viršininkas Audrius Čiuplys apgailestavo, kad daug dėmesio sulaukiama tik dėl negatyvių įvykių, nors gyventojams nuolat yra teikiama pagalba:  „Vien pernai užregistruota per 3,8 mln. skambučių. Iš jų 768 tūkst. dėl tikrų įvykių, kurių metu buvo pasitelktos policijos, ugniagesių gelbėtojų ir medikų pajėgos“.

A. Čiuplys atkreipė dėmesį, kad operatoriai turi galimybę matyti ne skambinančiojo vietos duomenis, o spindulį, kuris užmiestyje ir kaimo vietovėse kartais apima ne vienos dešimties kilometrų teritoriją.  „Kad galėtume padėti, turime žinoti, kas ir kur vyksta. Todėl operatoriui ir būtina nurodyti tikslią vietą, nes į ją bus siunčiamos pajėgos. Todėl ir būtina atsakyti į pateiktus klausimus, nes, jei pajėgos bus išsiųstos ne tuo adresu,  bus sugaišta kur kas daugiau laiko“, – kalbėjo BPC vadovas.

Ministras S. Skvernelis akcentavo, kad kviečiantis pagalbą būtina pasikliauti ir pasitikėti operatoriais, nes jie yra labiau patyrę. Jo nuomone, griaunant pasitikėjimą Bendruoju pagalbos centru, galima atsidurti pavojingoje situacijose, jei gyventojai imtų nekviesti pagalbos.

Žurnalistai gilinosi ir į spalio 12 d. tragiško įvykio aplinkybes. Teirautasi, kokias atvejais yra sujungiama su policija. Pasak A. Čiuplio, tai daroma tik karštų įvykių atvejais, kai kas nors gali sekti paskui įtariamąjį. Ministras pridūrė, kad ši situacija galėjo būti priskiriama tokio pobūdžio pranešimui, bet šio įvykio metu, užuot pateikus būtiną informaciją, tik primygtinai reikalauta sujungti su kelių policija. „Kokia šiuo atveju informacija buvo pateikta? Junkite mane su kelių policija. Prašymas toks. Kas atsitiko? Ne tavo reikalas, aš kalbėsiu tik su policija…“ – teigė S. Skvernelis.

Žurnalistus domino ir kaip rengiami BPC operatoriai, ir kokie jų  darbo krūviai bei atlyginimai. Pateikta informacija, kad operatoriai rengiami 3 mėnesius, o po to laukia 2 mėnesių praktika, kurios metu dirbama su patirtį turinčiu operatoriumi. Vienam operatoriui per budėjimą tenka priimti nuo 120 ir daugiau skambučių. Kalbėta ir apie motyvacijos nekeliančius atlyginimus. Šiuo metu BPC yra 50 neužimtų etatų. Dirbantys pagal darbo sutartį vidutiniškai uždirba 410 eurų, o statutiniai pareigūnai –  450 eurų.

Pasak BPC vadovo, šiame darbe būtina išmanyti kitų tarnybų darbą, reikia daug patirties – operatoriui tenka būti policininku, gaisrininku, mediku, psichologu, aplinkosaugininku ir vertėju. Itin akcentuota šiame darbe psichologinių žinių svarba. Bandant spręsti šią problemą, artimiausiu metu BPC operatorių laukia specialūs mokymai, kuriuose jie mokysis valdyti konfliktines situacijas.

Spaudos konferencijoje žurnalistai turėjo progos įsitikinti, kaip yra kalbamasi su BPC operatoriais, paskambinus bendruoju pagalbos telefonu 112. Įrašuose apstu pykčio, pasityčiojimų ir keiksmažodžių. Ministras S. Skvernelis pripažino, kad tokio darbo jis jau negalėtų dirbti, nes neturėtų tiek šaltų nervų.

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktorius Remigijus Baniulis pažymėjo, kad  Lietuvoje, lyginant su Švedija, Suomija, Estija, smarkiai stokojama saugos kultūros, nes mūsų šalyje operatoriams tenka 2–3 kartus didesnis darbo krūvis.
 
„Paskambinus pagalbos telefonu, su operatoriumi reikia bendrauti, o ne jam diktuoti, ką jis turi daryti, informuoti, kas įvyko ir kur. Tai padėtų išgelbėti kur kas daugiau gyvybių. Bandymas dominuoti yra didžiausia klaida,  – sakė R. Baniulis.  – Visiems turėtų būti aišku, kad jei esi neblaivus, tai nevairuok, o jei blogai jautiesi, nesėsk prie vairo.“ Jis pažymėjo, kad kiekvienu atveju BPC tenka didelė atsakomybė, o kartais net kaltė, nors šis centras ir neturi įtakos daugeliui negatyvių žmonių veiksmų.

R. Baniulis patikino, kad įsigaliojus naujam Vidaus tarnybos statutui, keliasdešimčia eurų padidės statutinių pareigūnų atlyginimai, bus daugiau mokama už darbą nakties metu. Jo nuomone, neturėtų kisti ir šio centro pareigūnų statusas, nes jie dirba labai atsakingą darbą.

BPC pamainos vadovas Dainius Vedrickas, šiame centre dirbantis vienuolika metų, kalbėjo apie nuolatinį stresą, kuris yra neatsiejamas nuo operatorių darbo. Kiekvienas jį išgyvenantis savaip. Pasak jo, ne vienas ir grįžęs namo  bando  vis kitaip modeliuoti įvykių situacijas, mėgindamas atsakyti, ar viską padarė taip, kaip reikia. „Kodėl dirbu šį darbą? Nes padėti žmonėms yra kilnu. Atėjau čia dirbti iš priešgaisrinės apsaugos. Vienas žmogus patikino, kad čia lauks kūrybinis darbas, – pašmaikštavo D. Vedrickas.  – Ir iš tiesų kūrybinis, nes stresinėse situacijose žmogus ne visada sugeba perteikti tai, kas būtina. Tenka gebėti išgauti informaciją, kad galėtum  jam padėti“. Žurnalistai pripažino, kad jie kasdien daro tą patį. Ir sulaukė kvietimo pabandyti, juolab, kad centre laisvų etatų gausu…

 

Laimono Ciūnio nuotraukų albumas http://goo.gl/zYCJLp