BDAR
gdpr

 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

 


Bendrasis pagalbos centras: „Stengiamės daryti viską, kad galėtume padėti žmonėms“

Data

2016 02 11

Įvertinimas
0
2016-02-11.jpg


Vasario 11-ąją Europos Sąjungos šalyse  yra minima Skubios pagalbos numerio 112 diena. Todėl tądien Bendrasis pagalbos centras  surengė atvirų durų dieną ir spaudos konferenciją, kurios metu žurnalistams buvo pateikta išsami informacija apie šio centro darbą. Su žurnalistais bendravo BPC viršininkas Audrius Čiuplys, Parengties ir kokybės kontrolės skyriaus viršininkas Liutauras Šinkūnas, BPC Vilniaus skyriaus viršininkė Jelena Montvilienė ir šio skyriaus pamainos vadovas, l. e. vyriausiojo specialisto pareigas Dainius Vedrickas.

„Stengiamės daryti viską, kad įvykus nelaimei galėtume padėti žmonėms, kurie kreipiasi pagalbos telefonu 112, – sakė BPC viršininkas Audrius Čiuplys. –  Žiniasklaidos priemonės turi didelę įtaką, jų pareiga informuoti visuomenę ir pateikti objektyvią informaciją, tačiau pasitaiko situacijų, kai informacija  pateikiama iki galo neišsiaiškinus aplinkybių. Mes siekiame, kad pagalba gyventojams būtų suteikta efektyviai ir greitai. Bet mes negalime daryti įtakos tarnybų veiklai. Apmaudu, kai viešai kalbama, kad geriau žmonės neskambintų į Bendrąjį pagalbos centrą, nes jis pagalbos nesuteiks, kai formuojamas nepasitikėjimas šiuo centru. Labai norėtųsi, kad žiniasklaida padėtų informuoti gyventojus, jog įvykus nelaimei būtina skambinti numeriu 112.“

A.Čiuplys žurnalistams paaiškino, jog Bendrojo pagalbos centro skyriai įsikūrę Vilniuje ir Klaipėdoje. Alytaus skyrius valdo tik priešgaisrines gelbėjimo pajėgas: „Žmogus, paskambinęs numeriu 112, dažniausiai mano, kad operatorius atsiliepia tame pačiame rajone. Todėl gyventojai turėtų žinoti, jog pranešus apie nelaimę būtina pasakyti tikslų adresą, ne tik gatvę ir numerį, bet ir miesto, kaimo ar rajono pavadinimą, taip pat atsakyti į visus BPC operatoriaus klausimus. Policijos Operatyvaus valdymo skyriai yra tik apskričių centruose, o greitosios medicinos pagalbos tarnyba dispečerines turi tik 8 miestuose, iš kurių tik 3 dispečerinės Panevėžyje, Utenoje ir Marijampolėje dirba tiesiogiai su BPC. Šiuo metu testuojama techninė integracija tarp BPC ir greitosios medicinos pagalbos dispečerinių – duomenys iš BPC bus automatiškai perduodami greitosios medicinos pagalbos dispečerinei. Medikai nori išsaugoti numerį 033. Todėl Vyriausybė turi priimti politinį sprendimą, kaip vyks šios pagalbos tarnybos integracija į BPC,“ – sakė jis.

Pasak A. Čiuplio, šiuo metu policija ir greitoji medicinos pagalba neturi resursų iškart reaguoti į visus įvykius, todėl pagalbos tarnybos reaguoja prioriteto tvarka: „Mūsų informacinėje sistemoje pildomi klausimai automatiškai atsiduria pas policijos budėtojus. Jie priima sprendimą, kaip reaguoti į konkretų įvykį. Bendrasis pagalbos centras to nesprendžia. Informacija dėl gaisrų automatiškai patenka pas BPC pajėgų valdytojus. Dar pokalbio metu aliarmuojamos tam tikros pajėgos. Dar šiais metais Policijos departamentas planuoja, kad BPC informaciją apie įvykius policijos pareigūnai gaus tiesiai į automobilius. O BPC operatorius galės žinoti, kaip reaguojama į konkretų įvykį ir kur yra ekipažas. Analogiškai po kelių mėnesių bus ir su greitąja medicinos pagalba. Mes gausime informaciją, koks yra reaguojančios greitosios pagalbos brigados statusas, kokioje vietoje ji randasi  ir apie tai galėsime informuoti skambinantįjį.“

A.Čiuplys teigė, jog paslaugas Bendrasis pagalbos centras gauna iš įvairių institucijų – ryšių tiekėjų, Registrų centro ir kt.:  „Jeigu sutrinka jų grandis, sutrinka ir mūsų veikla. Dar visi prisimename skaudų Dembavos įvykį, kai  Bendrasis pagalbos centras  liko kalčiausias, kad nenustatė vietos, kur yra mergina. Vietą nustatome ne mes, o ryšio tiekėjai. Mes matome tam tikrą zoną, kur yra nukentėjusysis. Tai priklauso nuo mobilaus ryšio tiekėjo bokšto. Mieste šis spindulys yra keli šimtai metrų, o užmiestyje gali būti dešimtys kilometrų. Šiuo metu dalyvaujame pilotiniame ES projekte dėl išmaniojo telefono modelio, GPS navigacijos ir koordinačių sistemos. Jį įgyvendinus, operatorius skambinančiojo vietą galės nustatyti keliolikos metrų tikslumu. Kol kas tokia sistema veikia tik Didžiojoje Britanijoje. Šiemet ji bus išbandyta ir Lietuvoje. O kol kas su Ryšių reguliavimo tarnyba ir mobiliojo ryšio operatoriais derinama, kaip būtų galima tiksliau nustatyti skambinančiojo vietą su dabar turimomis priemonėmis“.

Šiuo metu viena didžiausių BPC problemų, pasak A. Čiuplio, yra darbuotojų trūkumas: „Priežastis – maži atlyginimai ir didžiulis darbo krūvis.“  

Bendrasis pagalbos centras  pernai sulaukė 3,5 mln. skambučių, pagalbos tarnyboms perdavė 1 mln. pranešimų. Kiekvieną parą BPC sulaukia nuo 6,5 iki 9 tūkst. skambučių, priima ir perduoda pagalbos tarnyboms vidutiniškai 2-3 tūkst. pagalbos prašymų.