copyright

 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

 


Bendrasis pagalbos centras jau gali priimti „eCall“ skambučius

Data

2015 07 07

Įvertinimas
0

Europoje siekiama, kad kelyje įvykus rimtai avarijai, automobiliai patys automatiškai iškviestų pagalbą. Lietuvoje veikiančiuose Klaipėdos ir Vilniaus Bendrojo pagalbos centro teritoriniuose skyriuose jau baigti paskutinieji modernios pagalbos skambučių ir operatyvaus pagalbos tarnybų pajėgų valdymo informacinės sistemos diegimo ir testavimo darbai. Nuo 2018 m. kovo 31 d. pagalbos iškvietos sistema, vadinama „eCall“, turės būti įmontuota visuose naujų modelių automobiliuose.

Sistema įsijungia tik įvykus nelaimei

Automobiliui susidūrus su kliūtimi „eCall“ įrenginys automatiškai paskambins numeriu 112 – pagalbos iškvietos sistema bus aktyvuojama iš karto, kai tik transporto priemonėje įrengti jutikliai nustatys tam tikro stiprumo smūgį. Kartu su skambučiu „eCall“ įrenginys Bendrajam pagalbos centrui perduos informaciją apie avarijos laiką ir tikslią vietą, važiavimo kryptį, naudojamus degalus, automobilio markę ir modelį. Esant būtinumui, šią sistemą bus galima aktyvuoti ir rankiniu būdu. 

„eCall“ technologija įsimena tik 3 paskutines automobilio vietos koordinates, todėl visus kitus duomenis ji visiškai ištrins. Prisidėti prie sistemos turės ir mobiliojo ryšio operatoriai, nes mobiliojo ryšio bendrovės „automobilio skambutį“ turi atpažinti ir nukreipti kitu kanalu nei įprastą skambutį 112 telefonu. Bendrąjį pagalbos centrą pasiekusį „eCall“ skambutį dekoderis iššifruos maždaug per 5 sekundes ir pavaizduos reikiamą informaciją Bendrojo pagalbos centro operatoriaus kompiuterio ekrane.

Leis išsaugoti gyvybes

„Bendrajame pagalbos centre dirbantys specialistai akimirksniu pamatys avarijos vietos koordinates, buvusią automobilio judėjimo kryptį, kitą svarbią informaciją ir nedelsdami išsiųs artimiausias skubios pagalbos tarnybas į nelaimės vietą. Paskaičiuota, kad laiku suteikus medicinos pagalbą galima išsaugoti iki 10 proc. gyvybių, o tam reikia žinoti ne tik kas atsitiko, bet ir kur tiksliai atsitiko“, – sako Bendrojo pagalbos centro atstovas Tadas Maroščikas. 

Trumpesnė gelbėjimo operacijos trukmė leis ne tik greičiau suteikti pagalbą, bet ir suteiks galimybę sparčiau sutvarkyti nelaimės vietą, todėl visoje Europos Sąjungoje įdiegta vieninga pagalbos iškvieta padės sutrumpinti spūsties laiką ir didinti kelių transporto sistemos veiksmingumą, taip pat sumažinti išlaidas tiek automobilių savininkams, tiek draudimo bendrovėms.

Projektas „Bendrojo pagalbos centro regioninių padalinių aprūpinimas specializuota atsakymo į pagalbos skambučius ir reagavimo į pagalbos prašymus, pagalbos tarnybų operatyvaus pajėgų valdymo technine ir programine įranga“, Nr. VP2-3.1-IVPK-03-V-01-007, finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis. Projekto vykdytojai – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos ir Bendrasis pagalbos centras.