BDAR
gdpr

 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

 


10 metų vaikas nesutriko ir sugebėjo išsikviesti skubią pagalbą

Data

2016 03 16

Įvertinimas
0
096.jpg


2016 m. kovo 14 d. Bendrajame pagalbos centre (BPC) bendruoju skubiosios pagalbos telefono numeriu 112 buvo gautas neįprastas pagalbos prašymas. Skambino 10 metų berniukas iš vieno kaimo Biržų rajone, buvęs vienas namuose.

Vaikas bandė užkurti kieto kuro katilą, bet dėl gedimo šildymo sistemoje išsiplėtimo bakelyje užkaito vanduo. Išsigandęs kylančių garų ir besitaškančio karšto vandens, berniukas bandė nesėkmingai kviestis kaimynus, skambinti tėvams – tuščia telefono sąskaita neleido su jais susisiekti. Laimei, vaikas žinojo bendrąjį pagalbos telefono numerį 112, į kurį galima skambinti ir neturint sąskaitoje pinigų, ir be SIM kortelės.

Atsiliepusiai BPC operatorei jis pasakė ne tik tikslų savo namų adresą (rajoną, seniūniją, kaimą, gatvę, namo numerį), bet ir abiejų tėvų mobiliųjų telefonų numerius. Į įvykio vietą išsiuntusi priešgaisrines gelbėjimo pajėgas, operatorė galėjo susisiekti su darbe buvusiais vaiko tėvais ir informuoti juos apie incidentą namuose.

Toliau bendraudama su berniuku ji davė jam nurodymus, ką daryti, o vaikas juos tiksliai vykdė. Atvykusi priešgaisrinė gelbėjimo komanda nustatė gedimo priežastis ir budėjo, kol užkaitęs katilas atvėso ir nebekėlė namo gyventojams jokio pavojaus.

Šis įvykis gali būti pavyzdžiu, kaip svarbu, kad net vaikai žinotų bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 ir galėtų, reikalui esant, išsikviesti pagalbą. Be to, vaikas žinojo ir net ištiktas šoko sugebėjo pasakyti tikslų savo namų adresą – tai padėjo ugniagesiams gelbėtojams greitai ir operatyviai atvykti į įvykio vietą.