Bendruoju pagalbos centru pasitiki 90 proc. apklaustų gyventojų
Šią savaitę Vidaus reikalų ministerija pristatė naujausio jos inicijuoto sociologinio tyrimo rezultatus, atskleidžiančius visuomenės požiūrį į viešojo saugumo situaciją, teisėsaugos institucijų veiklą ir pasirengimą stichinėms nelaimėms.
Tyrimas parodė, kad toliau gerėja Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, policijos ir Bendrojo pagalbos centro (BPC) veiklos vertinimai. Pastarojo veiklos vertinimas per pastaruosius devynerius metus (nuo tada, kai į apklausą įtraukti klausimai apie BPC) augo sparčiausiai – net 31 procentiniu punktu.
Naujausiais duomenimis, 86 proc. respondentų palankiai vertina BPC veiklą (2023 m. – 83 proc.), o tarp tų, kurie turėjo tiesioginį kontaktą su BPC, palankus vertinimas siekia net 92 proc. Tai – aukščiausias rezultatas tarp visų vidaus reikalų sistemos institucijų, lenkiantis net Valstybinę priešgaisrinę gelbėjimo tarnybą (89 proc.).
Reikšminga ir tai, kad net 37 proc. respondentų nurodė turėję tiesioginį kontaktą su BPC. Šis skaičius yra didesnis nei kartu sudėjus turėjusius kontaktų su policija (31 proc.) ir Valstybine priešgaisrine gelbėjimo tarnyba (5 proc.). Ir tai natūralu, nes numeriu 112 galima kreiptis ne tik norint iš(si)kviesti policininkus ar ugniagesius gelbėtojus, bet ir greitosios medicinos pagalbos bei aplinkosaugos specialistus.
Augantis BPC veiklos vertinimas – tai nuoseklaus ir kryptingo darbo rezultatas. BPC daug dėmesio skiriama darbo kokybei, o darbuotojų veiklą reglamentuoja ne tik teisės aktai, bet ir išsamios metodinės rekomendacijos. Darbuotojams nuolat organizuojami mokymai, padedantys geriau valdyti įtampą ir efektyviau bendrauti su skambinančiaisiais. Vieni tokių mokymų – „Sudėtingų situacijų valdymas telefonu“ – vyko ir šią savaitę.
Taip pat pastebima, kad visuomenė vis geriau supranta BPC atsakomybės ribas ir veiklos pobūdį, todėl mažėja nepagrįstų lūkesčių. Svarbu paminėti ir tai, kad kiekvienas gautas skundas yra kruopščiai tiriamas. Ir nors skundai dažnai nepasitvirtina, įstaigos atvirumas ir atsakomybės prisiėmimas taip pat prisideda prie augančio pasitikėjimo BPC.
Naujausiais duomenimis, pasitikėjimas BPC per metus išaugo 3 procentiniais punktais ir šiuo metu siekia net 90 proc.
Reprezentatyvią gyventojų apklausą Vidaus reikalų ministerijos ir Policijos departamento iniciatyva 2024 m. rugsėjo–lapkričio mėnesiais atliko bendrovė „Spinter tyrimai“. Visose šalies savivaldybėse apklausta 3017 respondentų nuo 15 iki 80 metų.
Atnaujinimo data: 2025-04-22
Taip pat skaitykite:
Bendrojo pagalbos centro sveikinimas šv. Velykų proga
Dalyvauta Helsinkyje vykusioje tarptautinėje konferencijoje
Melagingi skambučiai numeriu 112 – juokai, kainuojantys brangiai
Karjeros ir studijų parodoje pristatyta skubios pagalbos skambučių operatoriaus profesija