Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

 


Kviečiant skubią pagalbą svarbu neiššvaistyti brangaus laiko

Data

2020 05 22

Įvertinimas
2
IMG_2311.JPG


Bendrojo pagalbos centro (BPC) operatoriai su nerimu stebi tendenciją, kad dažnai skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112 skambinama ne iš įvykio vietos. Tokiais atvejais netenka prasmės gaunami skambinančiojo buvimo vietos duomenys, neįmanoma nukentėjusiam asmeniui patarti, kaip elgtis iki pagalbos tarnybų atvykimo, o svarbiausia – prarandama daug laiko ir neįmanoma surinkti visos tarnyboms būtinos informacijos.

Dažniausiai skubus reagavimas būtinas, kai reikia priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų. Ugniagesiai gelbėtojai skuba į gaisrus, gelbėti skęstančiųjų ar vaduoti transporto priemonėse prispaustų žmonių. Tokiais atvejais brangi kiekviena sekundė ir pajėgos aliarmuojamos greičiau nei per 1 minutę. Deja, kartais net kelios minutės prarandamos, kol įvykio vietoje esantys žmonės, užuot tuoj pat skambinę skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112, pirmiausia skambina savo šeimos nariams, draugams ar kitiems asmenims, kuriuos įpareigoja iškviesti pagalbą.

Štai, pavyzdžiui, prieš porą savaičių buvo gautas pranešimas apie lauke degantį kilimą. Pranešėja buvo ne įvykio vietoje. Jai apie incidentą namuose pranešė vyras. Kai po aštuonių minučių į nurodytą kaimą Širvintų rajone nuvyko ugniagesiai, jie jau rado degantį ūkinį pastatą. Sudegė ne tik pats pastatas, bet ir šalia jo laikytos malkos. Galbūt nuostoliai būtų buvę mažesni, jei vyras, prieš skambindamas žmonai, būtų pats paskambinęs numeriu 112 ir iškvietęs pagalbą.

Balandžio pabaigoje apie skęstančiuosius Ignalinos rajone taip pat pranešė ne įvykio liudininkė, o jos dukra, nežinojusi visų įvykio aplinkybių. Jau aliarmavus pajėgas, BPC pareigūnai skambino pranešėjos mamai, kad galėtų pasitikslinti informaciją, privažiavimą prie ežero ir sutartų dėl ugniagesių gelbėtojų pasitikimo. Incidentas baigėsi laimingai, žmonės buvo išgelbėti, tačiau sugaišta daug laiko.

Prasidėjus maudynių sezonui pranešimų apie skęstančiuosius padaugės. BPC operatoriai tikisi, kad pagalba jiems bus kviečiama nedelsiant, o ne per tarpininkus.

Norint, kad į pagalbos prašymus būtų reaguojama kaip įmanoma greičiau ir tiksliau, reikia nepamiršti, kad kviesti pagalbą būtina iš įvykio vietos.